انواع سیستم‌های گرمایشی و کاربردهای آن مجله ونداد تجهیز-اخگرتابش

یعنی اگر بخواهیم از لحاظ مصرف انرژی، انواع سیستم های گرمایشی ساختمان را با هم مقایسه کنیم، بخاری و موتورخانه از این نظر بسیار بهتر و به صرفه تر عمل می کنند. اما این سیستم برخلاف بخاری فضای زیادی را اشغال می کند که از مزایای مهم این سیستم به شمار می رود. در واقع خود بخاری نیز شامل انواع مختلفی است که در بین انواع بخاری، بخاری گازی در نزد مردم محبوب تر و رایج تر می باشد. برخی از بهترین سیستم گرمایشی و سرمایشی ساختمان که به صورت مرکزی در ساختمان کار می‌کنند به صورت کانال دوگانه نصب می‌شوند. سیستم تهویه دوگانه به سیستم‌هایی گفته می‌شود که یک واحد کنترل هوای مرکزی دو جریان هوای مطبوع دارد و یک قسمت برای هوای گرم و یک قسمت برای هوای سرد تعبیه شده است.

طریقه انتقال حرارت در گرمایش از کف کامل ترین و یکنواخت ترین روش ها است و کمترین هدر رفت انرژی را دارد. شاید شنیدن نام شومینه تبخیری برای شما عجیب باشد، اما اتفاقاً این مدل از شومینه بسیار پرطرفدار است. روش کار این وسیله به این صورت است که با انرژی برق گرما تولید می کند و همانند شومینه های پرتابل قابلیت جابجایی راحت دارد.

دلیل گرم نشدن رادیاتور شوفاژ

انواع سیستم‌های گرمایشی و کاربردهای آن مجله ونداد تجهیز-اخگرتابش

همانطور که گفتیم هدف ما معرفی ۷ نوع از بهترین و جدیدترین سیستم های سرمایشی و گرمایشی بود. استفاده از سنسورهای هشدار دهنده مطمئنا پکیج را در میان انواع سیستم‌های گرمایشی خانگی و سیستم‌های تاسیساتی به یکی از ایمن‌ترین گزینه‌ها تبدیل می‌کند. همچنین به دلیل اینکه به کمک پکیج و سیستم گرمایشی شوفاژ هر واحد می‌تواند دما را به صورت مستقل تنظیم کند، بهره‌وری آن افزایش پیدا می‌کند. به انتهای مقاله‌ی «آشنایی کامل با انواع سیستم گرمایشی ساختمان» رسیدیم.

هزینه گرمایش از کف تفاوت چندانی با راه اندازی پکیج و رادیاتور ندارد، برای اطلاع بیشتر از دیگر مزیت های گرمایش از کف و مقایسه آن با رادیاتور کلیپ زیر را ببینید. برای مناطق سردسیر کشور که متراژ خانه بزرگ و طبقه زیرین آن خالی است، اجرای گرمایش از کف بهترین گزینه است. مطلب تکمیل شده این مبحث را می توانید در مقاله صفر تا صد اجرای گرمایش از کف و لوله کشی آن مطالعه کنید، برای این منظور روی لینک مطلب بزنید.

در این سیستم گرمایشی، آبی که به وسیله پکیج یا موتورخانه گرم می‌شود وارد داکت اسپلیت می‌شود و از طریق فن در محیط پخش می‌شود. درست متوجه شده اید؛ کارکرد اصلی اسپلیت ها در فصل تابستان و در جهت خنک کردن فضای داخلی ساختمان است. اما بسیاری اسپلیت ها قابلیت گرمایشی نیز داشته و در فصول سرد موجب تعادل دمای منزل می شود.

آشنایی با بهترین سیستم گرمایشی ساختمان به همراه بررسی ویژگی های آن‌

نشت آب در یک سیستم گرمایش، می‌تواند یک مسئله جدی باشد یا شاید موردی باشد که جای نگرانی نداشته باشد. صرف‌نظر از این‌که آیا مشکلی را نشان می‌دهد یا خیر، آب اضافی در اطراف پایه‌ی مخزن آب گرم شما می‌تواند ناشی از علت های متفاوت باشد. از معایب گرما از کف کند بودن عملکرد سیستم گرمایشی آن جهت گرم کردن محیط، در صورت بروز مشکل یا نشتی باید کف ساختمان به صورت کامل کنده شود و … . در این سیستم دمای خشک جریان هوای ورودی به واسطه تماس مستقیم میان آب و هوا به دمای مرطوب می‌رسد.

برای استفاده از خدمات ما می‌توانید از وبسایت و اپلیکیشن آچاره استفاده کنید یا با شماره تلفن اختصاصی 1471 (بدون نیاز به شماره‌گیری کد از سراسر akhgartabesh کشور) تماس بگیرید. با نزدیک شدم فصول پاییز و زمستان و سرد شدن هوا، بازار سیستم‌های گرمایشی داغ می‌شوند و همه به دنبال این خواهند بود که کارآمدترین سیستم گرمایشی را برای ساختمان خود انتخاب کنند. بهترین سیستم گرمایشی ساختمان سیستمی است که هم از نظر هزینه راه‌اندازی اولیه و هم از نظر هزینه‌هایی که در طول مدت، بابت نگهداری و استفاده از آن پرداخت می‌شود، مناسب و به‌صرفه شود. این سیستم های گرمایشی با گذر زمان تغییر و تحولات گسترده ای پیدا کرده و از نمونه های کاملا سنتی مثل بخاری به تجهیزات مدرن تر مثل پکیج تغییر شکل داده اند. انواع سیستم گرمایشی ساختمان اما به این موارد محدود نبوده و امروزه هر ساختمانی بسته به عوامل مختلفی، از سیستم گرمایشی متناسب با شرایط خود استفاده می کند.

  • موتورخانه سیستمی متشکل از تجهیزات مکانیکی و الکتریکی است که نه تنها گرمایش خانه بلکه آب گرم مصرفی منزل را تامین می کند.
  • وسیله بعدی که به‌عنوان قلب تأسیسات گرمایشی در موتورخانه به حساب می‌آید، مشعل است.
  • همچنین در فصول سرد سال گرمای یکنواختی به واسطه دیگ‌های بخار در سراسر محل کار یا منزل شما پخش می‌شود.
  • برخی از بهترین سیستم گرمایشی و سرمایشی ساختمان که به صورت مرکزی در ساختمان کار می‌کنند به صورت کانال دوگانه نصب می‌شوند.
از بخاری، می توان در منازل مسکونی، دفترکار و فضاهایی با متراژ حداکثر 100 متر مربع به منظور ایجاد گرما بهره مند شد. از نکات بسیار مهم حین خرید بخاری، توجه به علامت استاندارد آن است. سیستم هایی که با این علامت به فروش می رسند از نظر کیفیت و استاندارد ملی مورد ارزیابی و کنترل قرار گرفته اند. باید متراژ و شهری که ساختمان مورد نظر در آن قرار دارد و نوع کاربری مشخص شود تا متناسب با این موارد بهترین سیستم سرمایشی و گرمایشی را بتوان پیشنهاد داد.