بررسی تاریخ تحولات کتابهای درسی مدارس در ایران (1230ـ1390ﻫ . ش)

در میانه راه کشتی غرق میشود و پی خودش را در قایق نجاتی به همراه یک کفتار، یک اورانگوتان، یک گورخر زخمی و یک ببر بنگال دویست کیلو گرمی تنها میبیند. اکنون می بایست در کادر مذهب “شیعه” و زبان “انگلیسی” را انتخاب نموده و پس از وارد کردن شماره همراه مدیر مدرسه در بخش مربوطه، بر روی گزینه “ثبت سفارش” کلیک نمایید. همچنین دانش آموزای پایه هشتم ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ با دانلود کتاب ریاضی هشتم می تونن قبل از شروع مدرسه از جزئیات و بخش های مختلف کتاب ریاضی آشنا بشن. درس حسابان در پایه یازدهم، وارد چرخه آموزشی میشود و یکی از مهمترین دروس رشته ریاضی در امتحانات و آزمون کنکور است. عضو کابینه دولت سیزدهم در مورد نظارت بر مدارس غیردولتی و عدالت آموزشی با وجود این مدارس، اظهار کرد: در کشورهای اروپایی تنها ۲درصد مدارس ابتدایی به صورت غیر دولتی اداره می شوند که آن مدارس نیز توسط سازمان های خیریه مانند کلیساها و غیره اداره می شود. 2. لازم است مدارس ضمن اطلاع رسانی به دانشآموزان به شرح جدول تقویم زمانی زیر نسبت به ثبت سفارش کتاب های درسی سال تحصیلی 1402-1401 بر فرض قبولی دانشآموز در سال تحصیلی جاری اقدام نمایند.

این اثر برای ایجاد تحرک و تغییر در هر برهه از زندگی مناسب است. زندگی پی یکی دیگر از بهترین کتاب های انگیزشی اثر یان مارتل است که در سال 2001 منتشر شد. وقتی تمام زندگی ات را تحقیر شده باشی و از ترس اینکه دیگران چه می گویند حق بیرون رفتن از خانه را نداشته باشی، زندگی معنایی نخواهد داشت. علیرغم اینکه این کتاب بیش از ۳۰ سال پیش نوشته شده است اما با گذشت زمان همچنان کتابی ماندگار است و اکنون بهعنوان یک اثر کلاسیک در زمینه خودیاری شناخته میشود. این کتاب اثر خارقالعاده دکتر هنریت کلاوسر است. دکتر سیالدینی با روش علمی به موضوع روانشناسی اطاعت و پذیرش می پردازد و در این زمینه تحقیقاتی انجام می دهد. به طور کلی این کتاب به این موضوع میپردازد: “بارها و بارها در خصوص آدمها، سازمانها و شركتهاي موفق شنيده و خواندهايم.

کتاب زندگی پی در سال 2002 موفق به کسب جایزه من بوکر شد. خواندن کتاب، باعث می شود که ما درباره موضوعات مختلف، اطلاعات و آگاهی کسب کنیم و این یکی از مزایای ویژه کتاب است که به ما چیز های بسیار زیادی را می توانیم از کتاب ها یاد بگیریم. افراد بسیار زیادی در کسب انضباط فردی و پیادهسازی آن در جامعه مدنظرشان این کتاب را موثر دانستهاند و از دنبالکنندگان آثار این نویسنده هستند. این کتاب یکی از بهترین کتابهای انگیزشی برای موفقیت فردی است که دانلود و خواندن خلاصه آن از طریق سایت فیدیبو ، برای کسانی که به دنبال موفقیت هستند بسیار ضروری است. در حالی که در سال ۱۹۹۷ تنها ۳۰۰ عنوان کتاب در پروژه گوتنبرگ در دسترس بود، حالا شمار عناوین کتاب های الکترونیکی این سایت محبوب و قدیمی به بالای ۶۰ هزار کتاب می رسد. در هفته نخست سفر پی بر روی این قایق نجات تنها چیزی که بر همه چیز چیره است کشمکش برای زندگیا ست.

کتاب درمان نگرانی به خوانندگان کمک میکند تا متوجه شوند که کدام یک از جوانب نگرانیهایشان عادی یا مفید است و کدام یک غیر سایت my-books مفید و مضر. بسیاری از کتابهای این حوزه، خوانندگان را به سمت معروفتر، ثروتمندتر، خوشحالتر و خلاقتر بودن تشویق میکنند و مدام در تلاش هستند تا قدرت بیپایان انسان در مثبتاندیشی را به او یادآوری کنند. باید بیشتر از پولی که از مشتری میگیرید برای او ارزش ایجاد کنید، یعنی اگر از فرد یا سازمانی ۵ میلیون دلار دریافت کنید برای آن ها به اندازه ۶ میلیون دلار ارزش ایجاد کنید، اگر بتوانید این اصل را در یک کسبوکار پیادهسازی کنید، به نظر خودتان آیا ممکن است که روزی با فقدان مشتریان وفادار و یا بیاعتنایی بازار مواجه شوید؟

همین حالا آن را دانلود کنید.» ابتدا در کمترین فضای ممکن تبلیغ کنید و با بررسی پاسخها، آگهی خود را ارزیابی کنید. کتاب تافتههای جدا بافته نوشتهی آقای مالوکوم گلدول است که به بررسی موفقترین افراد در رشتههای مختلف پرداختهاست. کتاب انسان در جستجوی معنا نوشتهی دکتر ویکتور فرانکل از جمله کتابهایی است که با خواندن آن چیز جدیدی به ادراک شما از زندگی اضافه میکند و شما را رشد میدهد. این کتاب توسط یکی از محققان دانشگاه هاروارد تألیف شدهاست و به این موضوع میپردازد که چگونه ما میتوانیم در زندگی شادتر باشیم و اینکه چگونه شاد بودن میتواند زندگیمان را بهتر کند. چیزهای بسیار ساده و کوچکی در زندگی وجود دارند که میتوانند شما را بسیار شادتر کنند؛ مواردی که عمدتا از آنها غافلیم…

خلاصه داستان کتاب زندگی پی بدین شرح است: زندگی پی درباره پسر جوانی بهنام پی پاتل، فرزند یک صاحب باغ وحش در هندوستان است. این کتاب در ۶۹ صفحه ارائه و به ماهیت تغییر در تصمیمگیری و تاثیراتی میپردازد که در روند زندگی افراد میگذارد. همچنین در صورت عدم موفقیت دانش آموز در قبولی پایه تحصیلی فعلی، در زمانی که جهت اصلاح سفارش اختصاص داده می شود، امکان تغییر پایه برای ثبت نام کنندگان وجود خواهد داشت. دستهبندیهای مختلفی وجود دارند که محبوبترین کتب درسی را که در ایران چاپ شده را تشکیل میدهد، از این دسته میتوانیم به کتابهای آموزش و پرورش، کتابهای دانشگاهی و کتابهای کنکوری اشاره کنیم. اكنون اين سـؤال مطرح است، آن دسته كه خوب بودهاند ولي عالی نبودهاند، چگونه میتوانند به مرحله عالي بودن برسند و برای تثبيت وضعيتشان اقدام كنند؟ ولی حقيقت اين است كه بسياری از آنها از همان اوايل زندگی خـود بـه واسـطه شـرايط محيطی و امتيازات ويژهای كه در اختيار داشتهاند، با ويژگیهای عالی بودن آشنا گشتهاند. یکی از حسهایی که باعث سکون در زندگی میشود، بیانگیزگی است.

فرانکل در این کتاب به عنوان یک روانشناس اگزیستانسیالیت (هستیگرا) به اهمیت جستجوی معنا برای زندگی، در سختترین شرایط زندگی میپردازد و ضمن روایت خاطراتش از اردوگاههای کار اجباری، تلاش میکند که نگرش جدیدش را در روانشناسی لوگوتراپی تبیین کند. کتاب دربردارنده خاطرات فرانکل از وضعیت خود و سایر قربانیان اردوگاههای کار اجباری آلمان در خلال جنگ دوم جهانی است. فرانکل در کتاب خود از خاطراتش در اردوگاههای کار اجباری طی جنگ جهانی دوم سخن گفته است. او ابتدا به عنوان یک تصویرگر مشغول کار بود اما رفته رفته به ایده ها و افکار جدید روی آورد. فهرست بهترین کتاب های روانشناسی را ابتدا با معرفی کتاب های رشد فردی آغاز میکنیم. دلیل فروش ناگهانی کتاب نیز این بود که اوپرا وینفری در یکی از برنامه های خود این کتاب را به همه معرفی کرد. حتی اگر از طرفداران دنیای کتاب نیز نباشید، حداقل یک بار نام کتاب شازده کوچولو را شنیدهاید. خانواده پی در قسمت بار یک کشتی ژاپنی در کنار جانوران باغ وحش به سمت خانه جدید سفر میکنند.

برای مثال ممکن است یک انتشارات صرفا ناشر تخصصی شعر باشد و دیگری در زمینهی علوم انسانی فعالیت کند. ما حتی در روابط شخصی و ارتباط با اطرافیانمان به نوعی در حال بازاریابی و فروش هستیم، به طور مثال ممکن است بازگو کردن توانایی و مزیت های شخصیتی خود برای رسیدن به هدفی مشخص استفاده کنیم. انسان با اراده میتواند هر کار غیرممکنی را ممکن سازد. با سر کار آمدن قانون جذب، سؤالات زیادی در ذهن مخاطبان این کتابها به وجود آمد که استر و جری هیکس در این کتاب پربار، بسیاری از آنها را پاسخ دادهاند. عِمرانِ صابی دیگر فردیاست که با وجود گرایشهای غیراسلامی و غیرتوحیدی، در موضوع توحید و صفات خدا با علی بن موسی وارد مناظره شد و در نهایت با استدلالهای علی بن موسی، شهادتین گفت و اسلام را پذیرفت. کتاب های او با قیمتی بین ۱۰ تا ۲۰ دلار در سایت آمازون برای فروش در دسترس است اما نویسنده ای پرانرژی که خودش دیگر برای انرژی بخشی حضور ندارد، چندان مورد استقبال واقع نمی شود. خلاصه داستان کتاب شازده کوچولو بدین شرح است: سال 1935، هواپیمای سنت اگزوپری، که برای شکستن رکورد پرواز بین پاریس و سایگون تلاش میکرد، در صحرای بزرگ آفریقا دچار نقص فنی شد و به ناچار در همانجا فرود آمد.

از سوی دیگر این داستان روایت فقر یک پدر عائلهمند است که او هم فقر خود را از چشم فرزندان پر هزینهاش میبیند! داستان چوپان جوانی که به دنبال رویای شخصی خودش میرود و پس از شکستهای فراوان و موقتی سر انجام به هدف خود میرسد او در راه رسیدن به هدف خود عاشق دختری میشود، ورشکست میشود، در کشوری غریب میماند و باقی ماجرا. رایان هالیدی در این کتاب ثابت میکند دشمن واقعی ما در راه رسیدن به عظمت و بزرگی در جهان خارج نیست؛ بلکه در درون ما پیدا میشود؛ در شکل ایگو (ایگو یا خود در روانشناسی به بخشی از شخصیت که مسئول مواجهه با واقعیت است، گفته میشود). اغلب ما در طی زندگی تلاش میکنیم که در جامعه، سازمان و زندگی به سطحی خوب دست پیدا کنیم و معمولا با رسیدن به آن قانع میشویم.

کتاب شازده کوچولو تاکنون بیش از 200 میلیون نسخه فروش داشته و یکی از پرفروشترین کتابهای تاریخ محسوب میشود. برخی از این کتاب ها بیش از یک میلیون نسخه فروش داشته و به ۳۲ زبان مختلف ترجمه شده است. شما میتوانید با به وجود آوردن عادات جدید برخی از عادات بد و قدیمی تان را از بین ببرید. طبق ماده دهم قانون اداری وظایف آموزشی این وزارتخانه عبارت است از: حل غوامض امور معارف، تسویه اختلافات بین مکاتب و مدارس، رد و قبول تآلیف معینه برای مدارس و مکاتب. دسترسی به هر کدام از این مواد آموزشی به طور جداگانه زمان و انرژی زیادی از شما می گیرد. در این راه کدام پیروز خواهد بود؟ او معتقد بود ریشه همه مشکلات از نقش قانون عشق است. نقطه اوج و اصلیترین نکته این کتاب طرح قانون 10 هزار ساعت کار است. این کتاب بسیار قدیمی است و حدودا یک قرن پیش نوشته شده است اما بعد از خواندن آن به شما طرز فکری عالی برای موفقیت و فعالیت در کار داده میشود.

اما این کتاب با استفاده از تحقیقات علمی معتبر نشان میدهد که چگونه افراد افسرده با تغییر اساسی در نگرشها و دیدگاههای خود احتمال بروز مجدد افسردگی در زندگیشان را کاهش میدهند. کتاب با متن روان و ساده به بررسی متفاوت میان دارایی و هزینه میپردازد و دانش و دید بسیار جالبی در زمنیهی مالی به شما میدهد. کتاب قدرت عادات در زندگی به بررسی علمی این موضوع میپردازد: این که چگونه عادات زندگی ما را تحت تاثیر قرار میدهند و این که چگونه ما میتوانیم آنها را تغییر دهیم؟ به همین منظور در ادامه مطلب قصد داریم به صورت گام به گام و تصویری نحوه ثبت سفارش کتاب های درسی در سامانه آی آر تکست بوک را آموزش دهیم. همه ما برای رسیدن به موفقیت به انگیزه و برنامه نیاز داریم؛و در این زمینه بدون شک کتاب ها کمک بسیاری بزرگی به ما خواهند کرد.بعضی از اون ها مارو برای رسیدن به هدف مصمم میکنه بعضی از اون ها استرس رو کم میکنه و برخی ایدۀ برای ساخت برنامه های زندگی مون رو میده.در این پست قصد داریم که 10 کتابی رو به شما معرفی کنیم که در حوزه روانشناسی و انگیزشی کمک بسیار بزرگی رو به شما میکنند.

در پشت جلد کتاب نوشته شده چرا برخی از مردم بیش ازدیگران موفق میشوند؟ به صفحه اول هر کتاب، جلد و به صفحه بعدی آن آستر بدرقه گفته میشود. درسنامه این کتاب در جلد دوم قرار دارد. برای آنکه متن ما خیلی طولانی نشه لیست آثاری که قرار بود به شما معرفی کنیم را در سه مطلب آوردیم که خسته نشید و کتابی رو از قلم نندازید. شاید به خاطر آنکه این ایدهها اساسا هرگز گرد کهنگی بر رویشان نمینشیند و آثاری به این قدمت هنوز هم میتوانند الهام بخش افراد در خلق ایدههای جدید باشد. گیلبرت در کتاب خود ایدههای مربوط به روانشناسی و حکمت شرقی را به اکتشافات دنیای مدرن غرب در حوزه روانشناسی ربط میدهد.