بهترین کتاب های انگیزشی و موفقیت دنیا

صرف زمان برای کاری بیارزش، اصرار به انجام کاری مضر، فروش دیر یا زود سهام و نسبت شکست خود به عوامل بیرونی، نمونههایی از این خطاهای تصمیمگیری است. کتاب قدرت عادت به آخرین پژوهشها در مورد نحوه عملکرد عادات و آنچه میتوانیم برای تغییر آنها انجام دهیم میپردازد. نحوه عملکرد دستگاه پر کن الکل و خط تولید الکل چگونه است ؟ بارابسی میگوید: “موفقیت شما، به شما و عملکردتان مربوط نیست، بلکه به ما و نحوه برداشت ما از عملکردتان مربوط است. نتایج تحقیقات نشان داده است کودکانی که به شکل مرتب قصه های با محتوای ارزشمند شنیده اند حال نه تنها در فعالیتهای مختلف توانسته اند توانمندی خود را اثبات کنند، بلکه با خلاقیت و نبوغ تمامی چالشها را نیز پشت سر گذاشته اند. خوارزمی در کتاب نشان میدهد که چطور میتوان هر عدد دلخواه را به کمک نه رقم هندسی و صفر نوشت. بهعبارتی، این کتاب کمک میکند یاد بگیریم چطور موفق شویم، چطور در زندگی هرروزهمان بهرهور و نه فقط شلوغ و پرکار باشیم. رابینز با تعریف داستانهای سرگرمکننده و توصیف عادات گوناگون، توضیح میدهد که تنها ۵ ثانیه کافی است تا مطمئن شویم، دست از بهتاخیرانداختن برداریم، بر ترسمان غلبه کنیم و زندگی شادتری داشته باشیم.

در جایی میگوید: “ما تمایل داریم تا آرزومند چیزی باشیم که به آن نیاز داریم و نیازمند چیزی باشیم که آرزومندش هستیم. تمرکز این کتاب کوچک بر مدیریت حالات درونی و انضباط فردی استوار شده که در زندگی شخصی و سازمانی کاربردی یکسان دارد. با بهکارگیری توصیههای این کتاب، زندگی حرفهای، خانوادگی و اجتماعی بهتری خواهیم داشت. از نگاه کتاب، مهارتهایی چون طراحی، همدلی، هماهنگی و داستان سازی و … به دلیل اینکه در این کتاب، مباحث فیزیک و شیمی در فصل های مختلف مطرح شده است همچون مبحث شکست نور، نور و ویژگی های آن، تنظیم هورمونی و … دکتر شوارتز مرز بین شکست تا موفقیت را در نوع نگرش افراد میبیند؛ چراکه اگر باور به انجام کاری باشد، روش انجامش هم کشف میشود.

این کتاب الهامبخش، شما را به سمت جایگاهی میبرد که واقعا شایستهی آن هستید، نه جایی که فعلا، در آن قرار دارید. قصه های کودکانه و داستان صوتی کودکانه در واقع بسته آموزشی قدرتمندی هستند که می بایست ریتم داستان را با جذابیتهای بصری و تغییر حالت چهره و بدن بیان کنند تا ذهن کودک بیشتر درگیر شده و همذات پنداری شایانی نیز داشته باشد. اگر به دنبال داستان های کودکانه برای فرزند پیش دبستانی یا دبستانی خود هستید. اگر به دنبال لیستی از بهترین کتاب های انگیزشی برای دستیابی به موفقیت یا ثروت یا رسیدن به رویاهایتان هستید، ما به شما کمک میکنیم. تیم پشتیبانی ما همواره آماده پاسخگویی به سوالات شماست و تا لحظه رسیدن کتاب بدست شما در کنارتان خواهیم بود. اثر برجسته کانمن، یکی از بهترین کتابهای روانشناسی موفقیت در دنیاست. در این قسمت به معرفی کتاب تأثیر روانشناسی فنون قانع کردن دیگران Influence: The Psychology of Persuasion نوشته دکتر رابرت بی.

در سال ۱۹۲۰ دکتر کوئه بنیانگذار روشی بود که پایه اصلی بیشتر کتابهای روانشناسی موفقیت قرار گرفت. همچنین در تعریف این کتاب میگویند: ” شیب نیمه مسیر ماراتن است، وقتی که هیجان شلیک شروع مسابقه خاطرهای مبهم است و شوق رسیدن به خط پایان رویایی دست نیافتنی است. همچنین برای محک درک کودک و روشن کردن علامت های مختلف می توانید سوالاتی را مطرح کنید. این کتاب از بهترین کتاب های انگیزشی یا به عبارت دیگر، در دستهی بهترین کتاب های موفقیت است. به نظر نویسنده موفقیت در واقع از درون به بیرون نمود پیدا میکند، او معتقد است اکثر کتابهای رشد شخصی روی اصولی تمرکز دارند که تنها مشخص میکند اگر به شیوه خاصی رفتار شود چه اتفاقی خواهد افتاد اما دانستن این اصول باعث نمیشود فرد رفتار خود را تغییر دهد زیرا رفتار با ارزشهای او تعیین میشود. معمولاً کودکان نیز در زمان قبل از خواب علاقه بسیاری دارند با شخصیت های فانتزی و خاص کتاب ها ارتباط برقرار کنند و ارزش زندگی را بیاموزند. قصه گویی تعاملی سازنده با کودکان برقرار می کند تا بتوانند در آموزش غیرمستقیم، مفاهیم پایه ای را بیاموزند. بسیاری از کتابهای مطرح و پرفروش در بخش تخفیفات ویژه کتاب وب به فروش گذاشته میشوند تا کاربران بتوانند با بهترین قیمت ممکن، کتاب مورد نظرشان را خریداری کنند.

در این بازار آشفته که سرگرمی های مختلفی در دسترس است، قصه خوانی می تواند یک سرمایه گذاری ارزشمند برای آینده کودکان باشد تا مفاهیم ضروری و تاثیرگذار را بیاموزند. قصه خوانی می تواند به عنوان یک فرمول جذاب و ساده ترسیم شود تا کودکان مهارت های مختلفی مانند غذا خوردن، بازی کردن، دوست یابی و حتی مراقبت از خود را نیز بیاموزند. او پیشرفت در هر زمینهای – حتی سلامتی – را به خود تلقینی و تاثیر افکار ناخودآگاهانه وابسته دانسته و کاربرد تلقین و تجسم و تصور را مانند تکرار یک ذکر یا مانترا، معرفی میکرد. دانش آموزان، والدین و حتی معلمانی که تمایل دارند به نسخه الکترونیکی کتاب زبان انگلیسی هشتم متوسطه دسترسی داشته باشند، می توانند با استفاده از جدول زیر، نسبت به دریافت آن اقدام نمایند. هدف جن سینسرو کمک به خوانندگانش است که کاملاً درک کنند چرا الگوهای رفتاری و فکری خاصی دارند.

تکرار مکرر عباراتی چون «هر روز، در هر مسیری، من بهتر و بهتر میشوم» تبدیل به روشی شده که تحت عنوان کوئیسم، شناخته میشود و امروزه طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است. اثر پینک، یکی از بهترین کتاب های انگیزشی است که به شما نشان میدهد شما دربارهی انگیزش چگونه فکر میکنید و در مسیر درستی قرارتان میدهد که آسانتر در زندگی شخصی و کاریتان حرکت کنید. در حال حاضر خود او یکی از موفقترین افراد دنیا به حساب میآید. رشته انسانی از جمله رشتههایی است که در آن درس عربی جزء درسهای پایه و مهم به حساب میآید. شاید برایتان جالب باشد که داستان هایی با عناصر تاثیرگذار می توانند مهارت خوب شنیدن را به شدت تقویت کنند، به طوری که کودک در دیگر کارها نیز تمرکز بسیاری را به نمایش بگذارند.

داستان این کتاب درباره مردی به نام فیلئاس فوگ است که به دنبال یک شرط بندی به همراه خدمتکارش راهی سفری طولانی و پرماجرا به دور دنیا می شود، آن ها در طول سفر با حوادث خطرناکی روبرو میشوند و سعی میکنند تنها در 80 روز دور دنیا را طی کنند. همانطور که میدانید برای مهیا شدن در این آزمونها اغلب دانشآموز نیاز به معلم خصوصی دارد؛ چنین آموزشی ضرورت دارد تا به صورت تدریس خصوصی در منزل باشد. روانشناس آنجلا داکورث در کتابش سراغ جزء اغلب نادیدهگرفتهشده موفقیت که او به آن «سرسختی» میگوید، رفته است. باید توجه داشته باشید که جهت ثبت نام کتب درسی در مقاطع تحصیلی گوناگون به تهیه مدارک احتیاجی نیست.

این نویسنده توانا، داستانهای کارآفرینان موفقی را تعریف میکند که رویا و بدهی را به امپراتوری تبدیل کردهاند. افرادی که معنا را در زندگی گم کردهاند و با احساس پوچی دست در گریبان هستند، باید این کتاب را بخوانند. خطاهایی که با کنار زدنش، شفافاندیشی ظاهر میشود. نویسنده میگوید: همهی ما در تفکر روزمره دچار خطاهایی میشویم که با شناختن چیستی آنها و دانستن نحوۀ شناساییشان، میتوانیم از آنها دوری کرده و تصمیمات هوشمندانهتری بگیریم. رویاهای بزرگ آدمی همهی آن چیزی است که دارد و انگیزه نقطهی باور این رویاها و آغاز همت و حرکت برای رسیدن به آنها است. وقتی پای یک برند معتبر و نامآشنای جهانی در میان باشد، چگونگی دویدن و رسیدن به چنین جایگاهی برای همهی ما جالب، شگفتانگیز و آموزنده خواهد بود. نکتههایی به سادگی مرتب کردن تختخواب که نه تنها نظم و انظباط را از همان ساعات آغاز روز یادآور میشود، بلکه انگیزه شروعی تازه را هم در انسان بیدار میکند. انسان نیاز دارد با محیط اطراف خود ارتباط برقرار کند، شنیدن میتواند یک پل ارتباطی برای آموزش مهارت های مختلف باشد. کتابخوانی برای کودکان، تنها یک تفریح لذت بخش نیست بلکه با آموزش محتواهای ارزشمند می تواند مفاهیم اخلاقی، فرهنگی و مذهبی را به شکل غیر مستقیم نیز به کودکان بیاموزد.

بی جهت نیست که روانشناسان حوزه کودک نیز این فعالیت ارزشمند را بسیار توصیه می کنند. تغییراتی که چه در زندگی فردی و اجتماعی و چه در زندگی شغلی، گاهی نیاز به ایجاد آن احساس میشود و این اثر جالب، راهکارهای موثری برای چنین تغییر و تحولات مثبتی ارائه میدهد. از دیگر مسائل پرحاشیهٔ زندگی علی بن موسی الرّضا، مسئلهٔ جانشینی وی بودهاست. باغستانی در دانشنامهٔ جهان اسلام میگوید بنابر گزارشی از رَیّان بن صَلْت، شایعات میان سپاه و مردم مبنی بر تعلقِ اندیشهٔ ولایتعهدیِ علی بن موسی به فضل بن سهل، سبب شد تا مأمون با احضار ریان، ماجرای درگیریاش با امین را به او بگوید و علتِ تصمیمِ ولایتعهدی را نذرش نسبت به واگذاری خلافت به خاندان ابیطالب، درصورت پیروزی بر امین بیان دارد.

همه دربارهی این کتاب شنیدهاند و آن را یکی از بهترین کتابهای خودسازی میشناسیم که تاکنون نوشته شده سایت my-books است. خردسالی یکی از مهمترین برهه های سنی است که می تواند آشکار کننده سبک زندگی در روزهای بزرگسالی نیز باشد، بنابراین خانواده ها می بایست سرمایه گذاری آموزشی در این سن داشته باشند. والدین نسل جدید تنها به تامین نیازهای مالی و امنیت ذهنی فرزندان اکتفا نمیکنند بلکه مایلند کودک از نخستین روزهای تولد درست تربیت شود تا بتوانند با شخصیتی فاخر، بدون سردرگمی در آموزش، اشتغال و حتی ازدواج موفق شوند. اگر کودکان نتوانند مهارت های کاربردی را بیاموزند در حق آینده آنها ظلم نابخشودنی صورت گرفته است بطوری که حتی آمادگی روانی و اعتماد به نفس برای حضور در صحنه های مختلف را نیز نخواهند داشت. عده زیادی از مردم از نداشتن اعتماد به نفس رنج میبرد.

انسانهای کمی وجود دارند که بدون اینکه بدانند انگیزه چیست با نظم و دیسیپلین همیشگی برنامههای خود را دنبال میکنند. او میگوید که این حمایتها باید انگیزه و پیشرانِ ما باشند، برای غلبه بر بهانههایی که برای به تعویق انداختن پیشرفتمان میتراشیم. کتاب های انگیزشی باعث انگیزه در ما می شود و این حس را درون ما ایجاد میکند که می توانیم هر کاری را که بخواهیم انجام دهیم و به موفقیت برسیم. هوش هیجانی بخش مهمی است که تاثیر زیادی در موفقیت افراد و تصمیمات آنها دارد ولی کمتر به آن پرداخته شده است. ما در این مطلب تلاش کردیم چندین نمونه از کتاب های انگیزشی را برای افراد با سلایق مختلف معرفی کنیم.

هدف ما این است که مقاله خوانان با سهولت بیشتری بتوانند نوشته مورد نظر خود را تهیه کنند. کتاب هایی که خریده اید، در کتابخانه خاک می خورند، چون مناسب شما نبودند و نتوانستند مشکلات شما را حل کنند. پیشرفت تکنولوژی چالش روایت داستان مناسب را برای بسیاری از خانواده ها کمرنگ کرده است. با شخصیت اصلی داستان نیز داشته باشند. بیاد داشته باشید، قصه های کودکانه تنها روایت یک داستان با شخصیت های خاص و اتفاقات روزمره نیستند بلکه مفاهیم و موضوعات مهم آموزشی در آن گنجانده می شوند تا به شکل باورپذیر به کودکان بیاموزند از الگوهای سالم پیروی کنند. داستان های کودکانه می توانند مشکلات و مسائل مختلف را واکاوی کنند و به کودکان به شکل غیرمستقیم بیاموزند که در موقعیت های چالش برانگیز، چگونه رفتاری داشته باشند. نتیجه کلی سخن وی این است که جبر در طبقهبندی کلی علوم فلسفی قرار میگیرد، هرچند او جایگاه آن را در میان این علوم مشخص نمیکند. این کتاب بسیار ملموس و درگیرکننده و فراتر از کتابی معمولی درباره کسبوکار است و ما را تشویق میکند که دست از رویاهایمان نکشیم و همیشه و در هر موقعیتی به دنبال فرصت باشیم.