خانه هوشمند کاسپین هوشمندسازی ساختمان و خانه مشاوره و اجرای پروژه هوشمندسازی

این داستان علمی‌تخیلی نیست، بلکه اینترنت اشیا است و جزو کلیدی اتوماسیون خانه هوشمند به حساب می‌آید. این سیستم برای مواقعی خوب است که مثلا هنگام خروج از خانه فراموش می‏کنیم سیستم تهویه را خاموش کنیم یا برای کسانی که ویلای خارج از شهر دارند. در این شرایط سیستم می‏تواند بفهمد که شما نزدیک خانه شده‏ اید و دمای محیط را تنظیم می‏کند تا وقتی رسیدید، دما همان است که مد نظر شماست. این سیستم بیشتر اوقات روی موبایل تنظیم می‏شود که البته جی‌پی‌اس هم باید کار کند.

طراحی ، پیاده سازی و پشتیبانی شبکه

مفهوم اسمارت هوم یا همان خانه هوشمند برای راحت کردن زندگی به وجود آمده است. موارد زیر برخی از امکاناتی است که شما می‌توانید با زندگی در یک خانه اتوماسیون شده بدست آورید. پنجره ها هم مانند درب های خانه های هوشمند، قابلیت کنترل و مدیریت شدن و همچنین اجرای سناریوی مورد نظر را دارند.

شیر برقی

خانه هوشمند کاسپین هوشمندسازی ساختمان و خانه مشاوره و اجرای پروژه هوشمندسازی در بسیاری از موارد افراد نگران شخصی سازی فضای خود در سیستم صوتی خانه هوشمند هستند. در این حالت می توان گفت که با هوشمند سازی سیستم صوتی منازل مسکونی ، در هر فضا امکان پخش افراد متناسب با سلیقه آن ها وجود دارد. حالا ۲۲ سال از ساخت فیلم «خانه هوشمند»‌ می‌گذرد و تکنولوژی‌هایی چون روشنایی هوشمند، تنظیم دمای هوشمند، قفل هوشمند و جاروبرقی رباتیک آن‌قدر رایج است که دیگر هیچ چشمی از دیدن آن‌ها از تعجب گرد نمی‌شود.

اکثر پنل‌های کنترل مجهز به نرم‌افزاری هستند که هنگام استفاده «یاد می‌گیرد»‌؛ اما در صورت لزوم، می‌توان دستور کار آن‌ها را به‌طور دستی خانه هوشمند وارد کرد. X10 سیستمی بود که از طریق خطوط انتقال برق، می‌توانست بین چند دستگاه خانگی ارتباط برقرار کند، چراغ‌ها و لوازم خانگی را روشن یا خاموش کند یا کرکره‌ها را بالا بکشد. حالا تصور کنید تمام این وسایل می‌توانستند با هم ارتباط برقرار کنند،‌ به یکدیگر اطلاعات بفرستند و خواسته‌های شما را تنها با یک فرمان صوتی یا لمس دکمه‌ای در اپلیکیشن موبایل انجام دهند.

  • لازم به ذکر است که هر اندازه که تجهیزات حرفه‌ای و گرانقیمتی نیز انتخاب کرده باشید یک فرد نا بلد تجهیزات شمارا نه که استفاده بلکه حیف و میل می‌کند چراکه فرایند هوشمند‌سازی خانه موضوعی کاملاً تخصصی و تکنولوژی محور است.
  • جالب است بدانید پرینترها از لحاظ امنیتی،‌ آسیب‌پذیرترین دستگاه در خانه هستند.
  • با اتوماسیون خانگی، انرژی، آب و سایر منابع به طور موثرتری استفاده می شود که به صرفه جویی در منابع طبیعی و پول برای مصرف کننده کمک می کند.
  • به عنوان مثال ممکن است زمان بیدار شدن قهوه‌جوش را روشن کنید، پرده‌ها را باز کنید، چراغ‌ها را روشن کرده و سیستم دزدگیر را غیرفعال کنید.
فراتر از آن، احتمالاً با جایگزینی دستگاه‌های قدیمی‌تر با محصولات جدید برای همراهی با فضاهای داخلی و خارجی خود، به مجموعه دستگاه‌های خود نگرانی نخواهید داشت. امکان ادغام یکپارچه این تجهیزات جدید، کار شما را به عنوان صاحب خانه بسیار آسان تر می کند و به شما این امکان را می دهد تا به آخرین فناوری سبک زندگی برتر دسترسی داشته باشید. به منظور کنترل یک خانه هوشمند با موبایل لازم است تجهیزات مختلفی در کنار هم قرار بگیرند و با هم هماهنگ شوند. در یک خانه هوشمند ارزان مسکونی هدف بر آن است تا وسایل منزل با بیشترین بازدهی و حداقل هزینه انتخاب شوند.

بله با سیستم های نوین هوشمندسازی بی سیم ساختمان، هزینه های ساختمان هوشمند بسیار کاهش پیدا کرده و دیگر یک کالای لوکس محسوب نمی گردد و مناسب تمام ساختمان ها در تمامی مناطق بوده و مقرون به صرفه است. سیستم های نوین هوشمندسازی ساختمان مبتنی بر اینترنت اشیا به دلیل عدم نیاز به زیرساخت های تاسیساتی برای هوشمندسازی بسیار ارزان تر از خانه های هوشمند BMS هستند. در سیستم نوین هوشمند سازی ساختمان و با استفاده از تکنولوژی اینترنت اشیا یا خانه هوشمند بدون سیم، تمامی خدمات هوشمند سازی بدون تخریب یا تغییر درساختمان انجام می پذیرد. هوشمند سازی ساختمان ها به وسیله تکنولوژی اینترنت اشیا با پروتکل هایی مانند وای‌فای و زیگ‌بی و زی‌ویو و … که خانه هوشمند بی سیم هم نامیده میشود، تقسیم می گردد. اگر می‌خواهید از خانه‌ی خود با جدیدترین تکنولوژی‌ها محافظت کنید، می‌توانید دوربین، قفل‌های هوشمند، حسگرهای حرکتی، سنسور، آژیر، زنگ در ویدئویی و غیره را تهیه کرده و سپس همه‌ی آنها را با یک برنامه‌ی کنترل یا مرکز هوشمند، کنترل کنید. راه‌اندازی یک سیستم امنیتی هوشمند برای شما و خانواده‌تان حس امنیت، آرامش و آسودگی خاطر فراهم می‌کند و این چیزی فراتر از یک احساس است.

بهره وری انرژی در خانه هوشمند تا 40 درصد به نسبت خانه های معمولی بالاتر است. به این معنا که شما تا 40 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی خواهید کرد و به این شیوه ضمن کاهش هزینه های خود، به کاهش مصرف انرژی نیز و کمک به حفظ منابع آن در سطح کلان تر کمک شایانی کرده اید. اگر بخواهیم به دیگر مزیت خانه های هوشمند اشاره کنیم، باید گفت که شما در این سبک از ساختمان ها کنترل کلیه بخش های منزل و اشیا را به عهده دارید و ضمن محافظت از آنها، می توانید به سادگی از آنها استفاده کنید. از جمله مهم ترین مزیت کنترل وسایل منزل، سیستم نورپردازی است که می تواند به خوبی تحت کنترل از راه دور شما باشد و لذت حضور در منزل را دوچندان خواهد کرد. این کنترل نه تنها در زمان های حضور شما در منزل میسر است، بلکه می توانید در زمان هایی که در منزل نیستند هم به کمک گوشی موبایل، از آن بهره گیرید. امروزه همه بخش های مختلف زندگی ما تحت تاثیر تکنولوژی قرار گرفته و بدیهی است که محل سکونت به عنوان یکی از مکان هایی که زمان زیادی را در آن سپری می کنیم، از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

در حالی که پریزهای هوشمند قابل جابه جایی بوده و روی پریزهای معمولی نصب می شوند. حداکثر جریان قابل تحمل در پریزهای مختلف، از ۱۰ تا ۲۰ آمپر متغیر است و متناسب با تجهیز مورد نظر در هوشمندسازی خانه و منازل مسکونی قابل انتخاب می باشد. برخی فعالیت‌ها مانند راه‌اندازی لامپ‌ها که به میل شما روشن یا خاموش شود، ساده و نسبتا ارزان هستند. برخی دیگر نیز مانند دوربین‌های مداربسته‌ی پیشرفته، ممکن است نیاز به سرمایه‌گذاری‌های بیشتری داشته باشند. برای هوشمند سازی یک خانه محصولات متعدد و متنوعی وجود دارد و شما می‌توانید همه چیز را کنترل کنید؛ از چراغ و دما گرفته تا قفل‌ها و دستگاه‌های امنیتی خانه.

آخرین موضوع که از اهمیت زیادی نیز برخوردار می‌باشد انتخاب تیم مهندسی ماهر و با تجربه برای پیاده‌سازی خانه هوشمند به بهترین و اصولی‌ترین شکل می‌باشد. لازم به ذکر است که هر اندازه که تجهیزات حرفه‌ای و گرانقیمتی نیز انتخاب کرده باشید یک فرد نا بلد تجهیزات شمارا نه که استفاده بلکه حیف و میل می‌کند چراکه فرایند هوشمند‌سازی خانه موضوعی کاملاً تخصصی و تکنولوژی محور است. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد بخش های مختلف خانه هوشمند، می توانید از صفحه معرفی محصولات بازدید کنید و یا با شرکت تماس گرفته و از کارشناسان با تجربه به صورت رایگان مشاوره بگیرید. ما در دنیای جدیدی زندگی می کنیم که تکنولوژی جایگاهی ثابت و دائمی در آن دارد. میان این کلمات و اصطلاحات احتمالا نام خانه هوشمند به گوشتان خورده است یا شاید جایی در مقاله ای به آن بر خورده باشید. با شنیدن خانه هوشمند اولین چیزی که به ذهنتان می رسد چیست؟ شاید تصویرِ گنگی از ترکیب تلفن هوشمند و خانه را تصور کنید شاید هم هیچ ایده ای از آن در ذهنتان نداشته باشید.