راهنمای کامل نصب آسانسور – قیمت انواع ریل آسانسور

رفع خرابی آسانسور به موقع میتواند شما را از هزینه های بالای تعمیر اسانسور در آینده دور نگه دارد. که در تعمیر به موقع و نگهداری از آن باید بسیار دقت شود. به همین جهت لازم است تا ساکنان آپارتمان های مسکونی و ساختمان های اداری و تجاری در بازه های زمانی مشخص به سرویس و نگهداری آسانسور اقدام کنند تا از سلامت و عدم وجود نقص فنی در آن مطمئن شوند. آن ها با استفاده از چک لیست های استاندارد آسانسور را چک می کنند تا بتوانند از سلامت کامل تمامی اجزا و کیفیت کارکرد آن اطمینان کامل کسب کنند. این وسیله همان طور که باعث سهولت در جا به جایی در طبقات می شود، در صورت نگهداری غیر اصولی و استفاده نا مناسب می تواند برای سلامت انسان مضر باشد.

همچنین تعمیر اسانسور و سرویس به موقع آن امری لازم است.

همانطور که اطلاع دارید شرکت های نصب و راه اندازی آسانسور برای نصب آسانسور در یک ساختمان قیمت ها و هزینه های مختلفی رو اعلام می کنند . برای گرفتن مجوز رسمی برای نصب آسانسور شما نیاز به تایید سازه ساختمان دارید تا به راحتی مجوز نصب آسانسور را در ساختمان و یا شرکت مدنظرتان را بگیرید. شرکت آسانسور می تواند تکنسین های خود را به محل اعزام کند تا محل نصب آسانسور را ارزیابی کنند. درب های طبقات تمام اتوماتیک آسانسور. در صورت وقوع این خرابی، آسانسور از کار می افتد. با انجام کارهای مقدماتی، زودتر از موعد، به راحتی و به سرعت و به طور موثر می توانید آسانسور را به محض رسیدن قطعات، نصب و راه اندازی کنید. ابعاد و اندازه های گودالی که برای آسانسور حفر می کنید، طبق استاندارد آسانسور تعریف شده است. برای رفع عیب آن در ابتدا به وسیله آوومتر تمامی مدارهای الکترونیکی از جمله سیم های رابط، اتصالات و کلیدها، دوشاخه و پریز را بررسی نموده و عیب مربوط را برطرف می کنیم.

مشاهده شده است که بیشتر در فصل تابستان با این اتفاق برخورد می کنیم. حرکت نامطمئن ترمزها دلیل اصلی حوادثی چون لغزش آسانسور و برخورد با سقف است. استانداردی که به مراحل قانونی نصب آسانسور اشاره می کند و طبق استانداردهای ایمنی جهانی تعریف شده است. آسانسور های کششی جزو پیچیده ترین آسانسورها هستند که از قطعات مختلفی تشکیل شده اند، به همین دلیل نصب آنها نیز دشوار است. این آسانسور های در مکان هایی که محدودیت ارتفاع برای ساختمان وجود دارد مناسب است مانند: اطراف فرودگاه ها یا ویلاهایی که سقف شیروانی دارند و می تواند انتخاب مناسبی باشد.ولی نصب این آسانسور ها باز هم شرایطی دارند که باید قطعات ان به درستی انتخاب شوند و به درستی طراحی و نصب گردد. همچنین سیستم تهویه برای موتورخانه باید نصب شود تا شرایط آن مکان را در حد اعتدال نگه دارد. دلیل این خرابی مربوط به استفاده تحت بار زیاد و همچنين اتمام عمر سیم بکسل است که در این صورت سیستم ایمی پاراشوت آسانسور وارد عمل شده و کابین را نگه میدارد.

اگر برای نصب آسانسور در نمای ساختمان تصمیم گیری کرده اید، پیشنهاد می کنیم بهترین شرکت آسانسور را برای این خدمات پیدا کنید. به طور کلی امروزه طبق قوانین مهندسی سازندگان وظیفه دارند تا برای ساختمان های ببشتر از چهار طبقه آسانسور طراحی کنند. هدف از تشخیص خرابی های مختلف آسانسور، یافتن عيوب بالقوه، افزایش ایمنی و قابلیت اطمینان تجهیزات، کاهش نرخ حوادث و افزایش عمر تجهیزات است. در صورت نیاز به تعویض قطعات, از قطعات اصلی و اورجینال استفاده خواهند کرد.

عدم شاقول و تراز بودن دستگاه اسانسور کارگاهی یکی از مواردی است که بعدا می تواند بسیار مشکل آفرین وهزینه ساز باشد . خرابی این سیستم معمولا غیرقابل پیش بینی و نامعلوم است و به صورت خرابی درب کابین و درب طبقه آسانسور مطرح هستند. اولین عدم تطابقی در کابین زیاد مشاهده می شود اکثر نصابان در محاسبه ظرفیت اسانسور به علت نداشتن آگاهی از جدول ظرفیت استاندارد وسایر شروط تعیین ظرفیت در تعیین ظرفیت اشتباه می کنند. سپس اولین پایه ریل نصب میگردد و نسبت به شاقول موجود تا طبقه نهایی ریل گذاری انجام میشود.پس از این مرحله نیز باید توسط مدیر فنی صحت انجام ریل گذاری تایید و سپس ادامه کار انجام شود. خرابی غلتک، بیش از نیمی از خرابی موتور را باعث می شود. همچنین وقوع زمین لرزه نیز سبب ایجاد ترکهایی روی دیوارهای ساختمان می شوند.

قطعات اسانسور

آشنایی کامل با کارکرد این آیتم ها در تعمیرات موتور گیربکس به تعمیرکار کمک بسیار می کند. همچنین با انواع قطعات آسانسور آشنایی کامل داشته و با توجه به میزان خرابی قطعات معیوب را شناسایی و تعمیر می کنند. یکی از اساسی ترین بخش های قطعات آسانسور موتور گیربکس آن است. در تعریفی مشابه ، آسانسور به مجموعه تجهیزات حمل و نقل گفته می شود که انتقال عمودی مردم و یا وسایل بین طبقات ساختمان را فراهم می نماید. این حرکات جزئی دیوارها، ناهمترازی عمودی ریل های راهنما آسانسور شده و انواع خرابی های مکانیکی را در پی خواهد داشت. آمریکا – پیش بینی ها نشان می دهد میزان استخدام این شغل بین سال های۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰، رشد۱۱ درصدی خواهد داشت. با توجه به خرابی پیش آمده و اقداماتی که باید انجام شود، هزینه پیش از انجام کار با شما در میان گذاشته شده و پس از آن اقدام به انجام عملیات می شود .

لنگه های در کابین.

این آسانسور در انبارها و مکانهای صنعتی و ساختمانهای بلند نصب میشود و بیشترین کاربرد این آسانسور جهت حمل مصالح و بار میباشد، کابین این آسانسورها یک اتاقک از جنس آلومینیوم اکسترود میباشد؛ فریم آن فولادی است. کابین و طبقات آسانسور. در صورت خرابی این قسمت، کارکرد آسانسور با اشکال مواجه خواهد شد، اما به از کار افتادن آسانسور نمی انجامد. اما با توجه به نوع کاربرد آسانسور، برخی قطعات به مرور زمان ممکن است به تعویض و یا تعمیر نیاز داشته باشند. در این صورت برای جلوگیری از خرابی بیشتر باید قطعات فرسوده تعویض شوند.

در ساختمان های قدیمی که دارای فضای کافی در راه پله ها برای نصب آسانسور می باشند، بدون نیاز به تخریب بخش هایی از ساختمان، نصب و راه اندازی آسانسور آسانسور متا انجام می گیرد. سرویس دهی خوب و مناسب، نگهداری تجهیزات بالابر، تعمیر آسانسور و… بسیاری از شهروندان تهران برای تعمیر آسانسور آپارتمان خود با مشکلات زیادی روبرو هستند . سرویسکاران با کادری مجرب آماده خدمات رسانی در بخش آسانسور به تمام نقاط تهران میباشد. برخی از ساختمان های قدیمی که از ساخت آنها مدت زیادی می گذرد؛ به دلیل حفظ امنیت، مجوز برای نصب آسانسور به آن ها داده نمی شود.

انواع اسانسور

ثانيا به علت توقف آسانسور در حال حرکت، ممکن است افرادی داخل کابین آسانسور باشند و با این اتفاق در آن محبوس شوند و حالت خفگی به آنها دست دهد. شرکت آسانسور در شیراز. نصب و سرویس پله برقی در شیراز. نصب انواع مختلف آسانسور در ساختمان هایی که فضای کافی در راه پله برای طراحی ندارند، در قسمت بالکن صورت می گیرد. جهت سرویس ، تعمیرات و نگهداری آسانسور خود در کرج با ما تماس بگیرید . در صورت خرابی آسانسور، تعمیر آسانسور توسط یک شرکت با سابقه و مجرب که از متخصصینی تحصیلکرده و با تجربه در این زمینه استفاده میکند الزامی است. از همین رو مراجعه به شرکت هایی که در این زمینه زبانزد خاص و عام هستند الزامی است.

با توجه به عملکرد و کاربرد آسانسور ها، احتمال استهلاک تجهیزات، به منظور پیش بینی تعمیرات مورد نیاز سیستم آسانسور ساختمانها، پیشگیری از بروز خطرات احتمالی و همچنین اعتبار یک ساله گواهینامه های بازرسی، انجام سرویس های ماهانه و بازرسی های ادواری سالانه الزامی می باشد. مرحله دوم: آماده کردن کف چاله برای نصب آسانسور: چاله آسانسور در ساختمان بخشی از پی یا فوندانسیون ساختمان محسوب می شود که معمولا 10 سانتی متر بتن مگر و 30 سانتی متر آرماتور بند و بتن ریزی برای آن در نظر گرفته می شود. چون این ساز و کار بخشی از سیستم ایمنی آسانسور محسوب می شود. اگر یکبار در هفته با این مشکل روبهرو شدید، بدانید شاید به فکر سرویس آسانسور نبودهاید و حالا، زمان تعمیرات آسانسور فرا رسیده!

تعمیر اسانسور

نصب آسانسور در بالکن از مواردی است که برای ساختمان های قدیمی کاربرد دارد. آسانسور یکی از تجهیزات مهم است که از نظر ایمنی، اهمیت فوق العاده زیادی دارد. که یک برنامه سرویس و نگهداری پیش گیرانه منظم تا حد قابل توجهی این ایرادات را بر طرف خواهد کرد و از بروز مشکلات جزئی جلوگیری می کند. مورد بعد اینست که زمان استفاده از اسانسور ، سرنشینان صداهای غیر معمولی که قبلا وجود نداشته را می شنوند ، یا اینکه کابین آسانسور حالت تعادل همیشگی خود را ندارد و تکان یا شوک دارد.این علامتها را باید جدی گرفت زیرا ممکن است خبر از خرابیهای مهمتری دهد،پس سریعا باید با سرویسکار طرف قرارداد تماس گرفت تا آسانسور را تعمیر کند .حالت سوم در تعمیرات آسانسور ، خرابیهایی است که به مرور اتفاق می افتد و بدون هیچ صدایی کسی متوجه آن نمی شود به جز سرویسکار،مثل سیم دادن سیم بکسل یا روغن ریزی تدریجی جک هیدرولیک.سرویسهای دوره ای منظم به پیشگیری از این موارد بسیار کمک می کند.تعمیر آسانسور بصورت جزئی و در همان ابتدای خرابی از بروز مشکلات بزرگتر جلوگیری می کند.

اولا وقتی قفل درب آسانسور خراب شود، ممکن است فردی درب آسانسور را باز و به داخل چاهک سقوط کند. از دیگر موارد خرابی آسانسور ها، سوختن الکترو موتوری است که کابین را بالا و پایین می برد. لنگه های در کابین. گاهی با استفاده های نادرست از آسانسور و بی دقتی در نصب تابلو فرمان مشکلاتی برای خود تابلو فرمان پیش می آید. پیشنهاد می کنیم با بهترین شرکت آسانسور تماس بگیرید تا بر اساس شرایط خاص ساختمان شما، قیمت نصب آسانسور بیرون ساختمان را برای تان تعیین کنند.

همچنین، اگر آسانسور در حال حرکت باشد و قفل درب یکی از طبقات به علت خرابی از مدار خارج شود، آسانسور در حال حرکت متوقف می شود. اگر آسانسور دارای سیستم بازرسی حداکثر بار باشد، آن را به راه می اندارد؛ در غیر این صورت اسانسور از اضافه بار روی موتور جلوگیری کرده و در اواسط مسیر متوقف می شود. همچنین تعمیر اسانسور و سرویس به موقع آن امری لازم است. سرویس به موقع آسانسور باعث می شود تا دیرتر در معرض فرسودگی و تعمیرات قرار گیرد و طول عمر بیشتری داشته باشد. این مشکل را می توان با سرویس به موقع و تعمیر اصولی آسانسور حل کرد . آیا تابه حال از خدمات سرویس و نگهداری آسانسور استفاده نمی کردهاید؟

خرابی غلتک، بیش از نیمی از خرابی موتور را باعث می شود.

زندگی شهری در ساختمان های بلند و آپارتمان ها ، آسانسور را به یکی از وسیله های مهم تبدیل کرده است که در صنعت ساختمان سازی بیشتر از گذشته مورد استفاده قرار می گیرد. تعمیر آسانسور صنعتی و دیگر انواع آن توسط متخصصین این مجموعه انجام می شود. تعمیرکار حرفه ای و مورد اطمینان قطعا در صورت امکان تعمیر شدن قطعه، آن را برایتان تعمیر می کند تا بتوانید از آن استفاده کنید و همچنین اگر قطعه به تعویض نیاز داشته باشد، آن را با یک قطعه ی اصل عوض می کند. چک کردن مرتب نحوه عملکرد انوع بالابرهای خانگی و صنعتی موجب به کمتر شدن خطرات آن، کاهش هزینه های ناشی از تعمیرات وسیع، افزایش ایمنی و هم چنین افزایش عمر و دوام این وسیله خواهد شد.

دماسنج مادون قرمز تغییرات شدید دما را اندازه گیری می کند و می تواند نقاط احتمالی قبل از ایجاد خرابی در سیستم را شناسایی کند. پیشنهاد می شود که اگر آسانسور شما فاقد این نوع سنسور چشمی هست، سریعا با متخصصان تماس بگیرید و از آن ها درخواست کنید تا برایتان نصب کنند. این آسانسور فاقد موتورخانه میباشد زیرا موتور و تابلو فرمان آسانسور در کابین قرار میگیرد همچنین این آسانسورها هیچ محدودیتی از لحاظ ارتفاع ندارد و هزینه تعمیر و نصب این آسانسورها بسیار پایینتر از آسانسورهای مدرن و هیدرولیکی میباشد.