قالب بتن (Formwork Mould Concrete) چیست؟

توجه داشته باشید که برای خرید قالب مدولار راه های مختلفی وجود خواهد داشت که بهترین روش برای خرید را می توان مراجعه به وب سایت های اینترنتی معتبر دانست. به عبارتی می توان گفت که وزن مناسب و قابل حمل بودم از جمله ویژگی های مهم قالب های فلزی به حساب می آید. با ضربه چکش بر روی گیره چدنی پنل ها به یکدیگر کامل نزدیک می شوند و از خروج شیره بتن جلوگیری به عمل می آید . با این همه از کتابهای راهنمای عمل کردگرایی چون اطلاعات معماری نویفرت به وفور در تمرینها و مدارس معماری استفاده میشود. تجهیزات بتنی سازه با سی سال تجربه دارای 2 شعبه در ایران می باشد. از ترکیب پانل ، کنج بیرونی و اتصالت قالب بندی می توان انواع مقاطع مورد نیاز برای تشکیل یک ستون بتنی با ارتفاع های مختلف را ایجاد نمود.

در ادامه برای هر یک از این سیستمهای قالب توضیح مختصری داده شده است با ما همراه باشید، قالب ستون هوپاد از فریم فلزی و پشت بند فلزی تشکیل می شود، قالب ستون هوپاد جهت بتن ریزی مقاطع مختلف ستون با امکان تغییر سایز مورد استفاده قرار می قالب بتن تونل فرم گیرد. در ادامه با ما همراه باشید تا تمام مراحل ساختمان سازی با عکس را برای شما شرح دهیم. جهت قالب بندی دیوار دوطرفه ، قالب مدولار در دو طرف آرماتور بسته می شود، بوسیله پین و گوه و گیره متوسط نصب شده و بوسیله بلت های تمام رزوه که در فاصله یک متر عرضی و 50 سانت عمودی بسته میشود مانع از دفرمه شدن و جداشدن دو ردیف قالب بتن از همدیگر بر اثر فشارهای جانبی بتن میشوند . برای انتخاب قالب مناسب برای پروژه از فاکتور های زیر سنجیده می شود، قالب بتنی مورد استفاده در پروژه عمرانی مسطح از 3 تا 12 اینچ متغیر است، دلیل متغییر بودن به حداکثر مقدار بتن در زیر بنای پروژه عمرانی مسطح مورد استفاده قرار می گیرد بستگی دارد.

خرید قالب دست دوم

برای انتخاب قالب مناسب برای پروژه از فاکتور زیر سنجیده می شود : قالب بتنی مورد استفاده در پروژه عمرانی مسطح از 3 تا 12 اینچ متغیر است .دلیل متغییر بودن به حداکثر مقدار بتن در زیر بنای پروژه های عمرانی مسطح مورد استفاده قرار می گیرد بستگی دارد. از متریال های رایجی که پروژه های عمرانی در ایران مورد استفاده قرار می گیرد، قالب بتنی چوبی و قالب بتنی فلزی می باشد. ورق استفاده شده در تولید قالب فلزی بتن یکی از مهم ترین عوامل موثر در تغییرات قیمت بین کارخانه های تولیدی قالب فلزی بتن است بهترین ورق استفاده شده برای قالب فلزی بتن از ورق فولاد مبارکه می باشد ولی باز هم قیمت قالب آنها برابر نیست این هم می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. روی هم قرار دادن قالب های فولادی برای ساخت سازههای بلندتر نیز امکانپذیر است و یکی دیگر از دلایل کاربرد قالبهای فلزی برای بتنریزی است.

خرید قالب تونلی فرم

ساخت ساختمان به عنوان محلی برای سکونت یا کار در عموم شهرهای دنیا، کم و بیش از اصول، قواعد و مراحل مشخصی پیروی میکند.به عنوان مثال ساخت «پی» برای یک بنا، غیر قابل چشم پوشی است و نمی توان آن را نادیده گرفت و در همه جا این کار انجام میشود.بنابراین وقتی صحبت از مراحل ساخت ساختمان میکنیم، منظورمان برشمردن و توضیح چنین مراحل مهم و اجتنابناپذیری است. قالب ستون گرد برای بتن ریزی مقاطع دایره ستون در ارتفاع مختلف تولید می شود .

قیمت قالب فلزی بتن ، در انواع مختلف قالب فلزی بتن با هم فرق دارد. بتن ها نیز مانند سایر تجهیزات نوسانات قیمت داشته و قیمت آن بر اساس آهن متغیر میباشد. وقتی ناظر در این مکان قرار میگیرد، نورهای متفاوتی دریافت خواهد کرد که این نورها متناوباً با نارنجی و آبی است و دیوارها این رنگها را با زوایای دائماً متغیر انعکاس میدهد. نکته قابل توجه درباره قالب چوبی این است که قبل از استفاده از الوارهای چوبی باید وضعیت آن را به دقت بررسی کرد. بسیاری از صورت وضعیت ها بر اساس قراردادهایی محاسبه و ارائه می شوند که بر اساس قیمت های مقطوع ( سرجمع) منعقد شده اند.

خرید قالب مدولار

فولاد ماده کاملی برای ساخت قالب است و قالب مدولار با داشتن مقاومت صلیبی بالا گزینه مناسبی برای بتن ریزی با ضریب تکرار بالا است. ماده ای که در قالب بتن قرار می گیرد به طور منسجم شکل گیری شود. لازم به ذکر است که استفاده از قالب فلزی بتن سهولت در اجرا ، مقاومت خمشی ، سبکی وزن ، فرم پذیری و کاهش هزینه را در ساخت و ساز به دنبال دارد. در این دستهبندی، نوع سازه و نقشه اجرایی مشخص کننده پنلهای لازم برای قالببندی است و برای پی سازی ساختمان، پس از گودبرداری، باید خطوط آکسبندی شده و محل قرارگیری قالبها بر روی زمین مشخص شوند تا بتوان عملیات فونداسیون را بر روی زمین اجرا کرد. این مواد پس از گذشت مدتی در قالب سفت میشود و به دمای مورد نیاز میرسد که میتوان ازآن استفاده کرد. گاهی دو ورق که شرکت تولید کننده شان یکی است نیز تفاوت قیمت دارند که این تفاوت به علت جنس مواد اولیه به کار رفته در آنها می باشد.

قالب تونل فرم یک مکانیزم تقویت شده سلولی است که سطوح آن از کیفیت کافی برخوردار است و برای طراحی معماری پروژه ها فقط به نازک کاری اندکی نیاز دارد. این آسفالت به کمک موادی مانند بتن که از انواع قالب بتن خروجی گرفته است استفاده شده اند و میزان مواد و اجزای تشکیل دهنده بتن با توازن دقیق در آن انجام شده است. اگر مواد که استفاده کردید دیر سخت شونده و یا سیمان نوع ۵ به کار بردید باید مقداری دیرتر قالب برداری کنید. به قالب هایی که مواد بتن را در آن می ریزند و به منظور استحکام اسکلت ساختمان کاربرد دارد که به شکل های مختلف در صنعت ساختمان سازی از آن استفاده می کنند.

ساخت این گونه سازههای بتنی از 40 سال پیش تا به امروز به صورت انبوه در سراسر جهان انجام میشود و در حال حاضر بازنگریهای فنی توسط قالب سازان در حال انجام است. ضریب نیروی لرزه ای: در قالب بتنی مسلح به علت وزن بیشتر ضریب نیروی لرزه ای از قالب فلزی بزرگ تر است . اهمیت جک های سقفی غیر قابل انکار است و هرچه که صنعت ساخت و ساز بیشتر پیشرفت کند، نیاز بشر نیز به انواع این پایه های فلزی افزایش پیدا خواهد کرد، قبل از تهیه پایه های فلزی باید از ارتفاع سقف سازه خود مطمئن باشید تا که در هنگام طراحی سقف با مشکل روبه رو نشوید. در معماری ژاپنی، معماری چینی و معماری عشایری روش دوم بیشتر مشاهده میشود.

برای ساخت سازه ها بسته به نوع استفاده ازسازه، از مواد و مصالح مختلفی استفاده می شود و مدول های ساخته شده خیلی سنگین نیستند. لیست قیمت قالب فلزی بتن وابسته به قیمت روز مواد اولیه آن در بازار ایران و همچنین هزینه طراحی و تولید در قالب خاص می باشد. در سایر سازه ها مانند قالب ستون ، قالب دیوار ، قالب فوندانسیون، قالب بتن قوسی، جک سقفی و تمامی سازه های قالب بندی که نیاز به محاسبه دقیق دارند می توانید نقشه درخواستی خود را به شرکت سازه گستر مدحت ارسال کنید تا با توجه به قیمت روز قالب فلزی بتن محاسبه و به شما اطلاع دهند. شکل ظاهری این نوع جک ها همانگونه که از اسم آنها قابل تشخیص است به صورت صلیبی و یا همان تی انگلیسی هستند .جک های سقفی کلا دو مدل هستند که تفاوت آنها فقط در سر جکی آنهاست که یکی به صورت U شکل یا همان جک سقفی عراقی که میتوانید در مقاله جداگانه در مورد این نوع جک نیر مطالعه کنید در سایت نوشته شده است .

قالب فلزی 100در50 لبه خم و لبه جوش در هر متر مربع 2.3 کیلوگرم اختلاف قیمت دارند که بنا به بالا بودن قیمت قالب فلزی لبه خم در قیمت نهایی تغریبا یکسان میباشد. پس از جدا کردن دوغاب سفت از لبه ورقهای تخته لایه باید سطح آنها را با یک لایه رهاساز پوشاند. قالب چوبی که بسیار رایج است، از الوار، تخته و همچنین نئوپان ضد رطوبت در محل اجرای پروژه ساخته می شود. قالب بندی لارج پنل معمولا برای بتن ریزی دیوارها مورد استفاده قرار می گیرند ولی در ستون های مرتفع یا پروژه ای که نیاز به اجرای کار با سرعت بیشتری وجود دارد از قالب بندی لارج پنل ستون استفاده میشود . معمولا برای ساخت تعداد زیادی خانه به دلیل هزینه مناسب؛ گزینه بسیار خوبی به شمار میروند. همچنین میتوان از آن به تعداد دفعات بیشتری نسبت به سایر مواد استفاده کرد و سطوح فولادی صاف باعث میشوند که سطح نهایی بتن پس از خشکشدن نیز یک سطح صاف و عاری از عیب باشد.

یک عدد دنباله ناشکستهای از یک یا تعداد بیشتری اعداد دهدهی است، که یک علامت مثبت یا منفی میتواند پیش از آن بیاید. بصورت کلی می توان گفت که فوندانسیون انواع سازه ها را با ترکیب پانل های مدولار یا همان قالب فلزی ، قالب بتن ، قالب فلزی بتن ، کنج های داخلی و بیرونی را به راحتی طراحی و اجرا نمود . جهت فیلر بین قالب ها می توان از چوب نیز استفاده نمود . معمولا قالب لارج پنل تسمه ای جهـت افزودن قالب های با سایز کوچکتر و در نقش فیلر مورد استفاده می باشد . قالب ستون گرد معمولا از قطر 30 سانتیمتر به بالا و به صورت دو تکه، سه تکه و چهار تکه بسته به قطر قالب ها تولید و استفاده می شود . قالب های دیوار هوپاد بسته به حجم بتن ریزی دیوار با پشت بندهای مختلفی تولید می شوند .

تولید قالب فلزی بتن

جهت افزایش ایمنی و جلوگیری از پرتاب کارگر حین کار از روی سکو ها ، به صورت افقی از لوله داربستی ، چوب با عرض کم و یا توری حفاظ جان پناه استفاده میشود . سکوی بتن ریزی و جان پناه در بخش فوقانی قالب ها به پنل متصل می گردد . سیستم قالب فلزی بتن دیوار دوطرفه در جایی که امکان دسترسی به دو طرف دیوار وجود داشته باشد، مورد استفاده قرار میگیرد. سیستم قالب لارج پنل شبیه سیستم تونل فرم سیستم قالب لارج پنل در قالب لارج پنل تمامی دیوارهای داخلی و خارجی بطور همزمان در یک مرحله بتن ریزی شده و کل سازه حالت یکپارچه ای دارد و باعث می شود ساختمان تحمل تنش های بیشتری را در مقابل بارهای جانبی داشته باشد.

شرکت قالب بتن

قالب گرد به صورت استاندارد در ارتفاع 50 ، 100،150 و 200 سانتی متر طراحی و تولید می گردد. از سده ۹ میلادی به بعد، حرکت روحانیون و تجار باعث گسترش دانش معماری در سراسر اروپا شد، و در نتیجه آن سبکهای پان-اروپایی رمانسک و گوتیک شکل گرفت. پس با توجه به توضیحات داده شده نتیجه میگیریم در حال حاضر مقرون به صرفه ترین محصول در این زمینه قالب فلزی بتن در همه پروژه ها می باشد. در واقع، با وجود پیشرفت در حوزه طراحی قالب بتن، زمینه مناسب برای بهکارگیری آنها در طراحیها فراهم نشده بود.

مورد بعدی که در قیمت این قالب ها تاثیر زیادی میگذارد استفاده از دستگاه هایی همچون خم،پانچ،پرس،برش وجوش است. معمولا قالب چوبی تاب می خورد، متورم و منقبض می شود، استفاده از روکش غیر قابل نفوذ آب روی سطح چوب تا حد زیادی از نفوذ آب جلوگیری می کند. هنگامی که ماده ای را داخل ظرفی می ریزد و شکل آن را به خود می گیرد یا در واقع آن ظرف باعث شکل گرفتن ماده مورد نظر می شود، قالب نام می گیرد.

قالب تونلی فرم

بیشترین کاربرد را در قالب بندی سازههای بتنی دارند. در نهایت باید گفت که قالببندی فولادی برای ساخت سازههای بزرگ مانند سدها، پلها، و مواردی از این دست، بسیار مستحکم و ایمن است. امروزه نقشههای ساختمانی و طرحهای سازههای بزرگ، با استفاده از نرم افزار ایجاد میشود که سرعت، اثربخشی و ایمنی ساخت و ساز را بهبود میدهند و در کنار آن، هزینهها را به میزان قابل توجهی پایین میآورند. قالب فلزی بتن محافظ شده و عایق که بعد از تولید در کارگاه و مجموعه ساخت قالب، در نقطه تولید شده خود قرار می گیرد و موجب می شود سرعت، مقاومت و دمای مربوط به ساخت قالب بالا رود. البته انواع دیگری از قالب بتن مانند قالب پارچه ای و قالب عایق نیز وجود دارند.

قالب لارج پنل