آشنایی با پرطرفدارترین سبک های مورد پسند ایرانی ها

هزینهی پیشنهادی برای پروژه چقدر می باشد؟ در طراحی داخلی چیزی به نام بازسازی طراحی داخلی وجود دارد که با هزینهی کمتری نسبت به طراحی داخلی از صفر، می توانید خانه، اداره یا یک فروشگاه بسیار جذاب داشته باشید. شاید شما هم از افرادی باشید که به استفاده از رنگ های تیره در فضاهای مختلف علاقه دارید. به همین دلیل باید برای استفاده از رنگ های تیره مراقب باشید. باید دقت داشته باشید قراردادی که انتخاب می کنید مناسب با نوع پروژه تان باشد. زمانی که شما وارد محیطی می شوید که به نظر شلوغ، نامتعادل و ناهماهنگ می آید، دوست دارید هر چه سریع تر آن فضا را ترک کنید. سبک بعد سبک کلاسیک است که نسبت به سایر سبک ها شلوغ تر بوده و از وسایل بیشتری استفاده می شود.

طراحی داخل خانه ایرانی

باید از وسایلی تزئینی مدرن نیز استقاده کنید. شیوه و روشی که برای طراحی داخلی در دنیای امروز به کار برده می شود، به زمان مصریان باستان باز می گردد که خانه های گلی یا چوبی ساده و زیبای خودشان را با وسایل خاص و تزئین شده با پوست حیوانات مختلف مانند گاو، ببر یا خرس، منسوجات و وسایل تزئینی ساده، نقاشی های دیواری معنادار و خاص، مجسمه ها و گلدان های نقاشی شده تزئین کردند. طرح های معماری تزئینی مانند قالب بندی و گچ بری ها در خانه مدرن قطعا غیرضرروی است.

در هندوستان قدیم ، معماران به عنوان طراحان داخلی به که محل می رفتند تا دید خود را به طور کامل توسعه دهند و طراحی داخلی فضا را انجام دهند. میز و صندلی و مبمان استفاده شده در این سبک، پرکار و بزرگ بوده و به همین خاطر این سبک باید در فضایی بزرگ پیاده شود تا احساس شلوغ بودن را به بیننده و کاربر انتقال ندهد. البته این کار بیشتر برای دکوراسیون داخلی انجام می شود. برای طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن لازم نیست همیشه از مبلمان استفاده کنید. متاسفانه تعداد زیادی از آپارتمان هاي نوساز کوچک و متوسط چنین شرایطی دارند. رنگ های تیره این خاصیت را دارند که فضای شما را کوچک تر از آنچه هست نشان می دهند. می توانید بعد از قاب بندی دیوار، قسمت قاب را با رنگی متضاد رنگ دیوار رنگ کرده و یا از کاغذ دیواری های متفاوت تر استفاده نمایید. دیوار پشت تلوزیون در حقیقت باید با دیگر دیوارهای ساختمان متفاوت باشد.

با دیوارهای سفید وکفپوشی از الوار اساس کار را بسازید و ازاینجا به بعد مسئله، نقاط برجسته است. در حرفهی طراحی داخلی که بیش از ۱۰۰ سال سن دارد، دانشمندان در حال بررسی ریشه های تاریخ طراحی داخلی و هفت دکوراتور افسانه ای هستند که با شروع صنعت در اوایل دهه ۱۹۰۰ شهرت زیادی به دست آوردند. این امر اشاره دارد، به گزینش وسایل مناسب و چیدمان آنها در قسمتهای مختلف خانه که شامل آشپزخانه، حال و پذیرایی، اتاق خواب و سرویس های بهداشتی میشود. در طراحی آمفی تئاتر، موتورخانه بایستی در جایی تعبیه شود که قادر به سرویس دهی به تمام بخش ها باشد و فضایی در حدود 50 متر برای این کار مناسب است. اغلب، از مبلمان به عنوان نقطه کانونی استفاده می کنند به طوری که سایر وسایل در اطراف آن قرار می گیرند تا ظاهر یک طراحی منحصر به فرد را ایجاد کنند.

البته یکی از مشکلات این کار این است که سبک های مختلف در کنار ید دیگر قرار می گیرند و ممکن است از زیبایی محیط شما بکاهند. خریدن مبلمان و استفاده از آن ها در کنار میز نهارخوری قدیمی و فرسوده، از زیبایی محیط شما می کاهد. همینطور رومبلی باعث میشود که شما هیچ وقت در مورد کثیفی مبلتان نگران نباشید. یک طراح داخلی می داند مبلمان مناسب فضای شما چه مبلمانی است و یک مبلمان مناسب با رنگ مورد علاقه خودتان را انتخاب می کند. بازسازی طراخی داخلی یک محیط، به شما این امکان را می دهد تا از وسایل قبلی خود استفاده کنید و از ایده های خلاقانه تری برای پیش بردن کارها بهره بگیرید. در زمینه طراحی داخلی منازل یا محل کار بهره گیریاز وسایل و طرحهای متناسب با سبک طراحیشده، جهت هماهنگیبا فضا و محیط سبب زیبایی هرچه تمامتر دکوراسیون میشود.

هزینه طراحی داخلی منزل

برای چیدمان دکوراسیون منزل با سبک سنتی ایرانی کافیست وسایل را به درستی انتخاب کنید و با کمک گرفتن از صنایع دستی و وسایلی که خاص خانه های سنتی است، مثل گلیم ها، فرش ها، پشتی و غیره زیباترین دکوراسیون را داشته باشید. حتی اگر زیبا ترین و گران ترین وسایل را برای دکوراسیون فضای خانه تان تهیه کرده باشید ولی علم چیدمان آن را نداشته باشید، قطعا در زیباسازی فضای داخلی منزلتان موفق نخواهید شد. استفاده از گل های زیبا و ماندگار همچون سنبلچه، گل مریم و داوودی یکی دیگر از روشهای چیدمان منزل به سبک ایرانی است. به طور مثال می توان گفت هرچند رنگ سفید در عکس ها زیبا به نظر می رسد اما برای انتخاب آن باید سبک زندگی و یا معماری منزل خود را نیز در نظر بگیرید. در ابتدا، همیشه این موضوع را در ذهن داشته باشید که ممکن است نیاز باشد برخی از وسایل را برای طراحی داخلی خود خریداری کنید.

قیمت طراحی داخلی خانه

پس هنگام بازنگری فضا، به آشپزخانه نیز توجه داشته باشید. این مسئله چالش برانگیز بود که طراحی رنگ محور و فانتزی آشپزخانه و سایر فضاها، به سمت یک سانتی مانتالیزم بیهوده و غیر جدی حرکت نکند. البته این بدان معنا نیست که طراح طبع خود را مهار کرده و نظر خود را بیان نکند! در این پست با تعدادی ایده خلاقانه در مورد طراحی نیم طبقه بهمراه پلان های سه بعدی آشنا خواهیم شد که زیبایی و کارایی این طراحی را به تصویر می کشند. مواد و مصالح مورد استفاده در این سبک چوب و فلز است تا بتواند حس روستا را به کاربر منتقل کند. هزینه ها به چه صورت است و برای شروع کار به چه مواد و مصالحی نیاز داریم؟ طراحی داخلی اصولی ، ابتکاری و زیبا، نیاز به مبلمان شیک دارد. به عنوان مثال کاکتوس راحت ترین نگهداری را دارد. یکی از مهم ترین نکاتی که در طراحی داخلی یک خانه، اداره یا مکان تجاری باید به آن توجه کنید، تهیه کردن مبلمان و صندلی هایی مطابق با سبک طراحی داخلی شماست.

یکی از ایده هایی که برای بازسازی طراحی داخلی می تواند مناسب باشد این است که کل وسایل خانه، اداره یا ملک تجاری خود را بر اساس سبک تفکیک کنید. به عنوان مثال استفاده از سبک کلاسیک و سلطنتی برای خانه های کوچک و اداره ها مناسب نیست. با این حال، حرفه طراحی داخلی به طور واضح از کار یک دکوراتور داخلی که دکوراسیون داخلی یک فضا را انجام می دهد، جدا است. این سه سبک دکوراسیون داخلی به دلیل شباهتی که دارند معمولا در یک دستهبندی از سبکهای دکوراسیون داخلی جای میگیرند و در ادامه به توضیح مختصر هر کدام خواهیم پرداخت.

سبک مدرن به این دلیل وارد صنعت معماری و دکوراسیون داخلی شد تا ضمن کاربردی بودن، سادگی را نیز به همراه داشته باشد. یکی دیگر از ایده های جالب برای داشتن دکوراسیون سنتی ایرانی، استفاده از تخت های چوبی همراه با پشتی های سنتی می باشد. چه بسا منزل های ۴۰ متری وجود دارند که آنقدر زیبا، ساده و شیک چیدمان شده اند که زیبایی و راحتی شان از یک آپارتمان بزرگتر اما بی هویت و بی هدف بیشتر است. پرده ها که تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی محیط دارند، اگر رنگ روشن داشته و قدشان بلند تا روی زمین انتخاب شود، تاثیر بسیار خوبی بر بزرگتر دیده شدن محیط خواهد داشت.

طراحی داخلی منزل کلاسیک

بـه راحتی میتوانید فضای نشیمن و پذیرایی را با اسـتفاده از این پارتیشنها جدا کنید و در صورت نیاز بـه ایجاد فضایی بزرگتر آنها را جمع کرده و در گوشهای قرار دهید. توافق کردن بر سر این جزئیات می تواند احتمال بروز مشکل در وسط پروژه را کاهش دهد. در دنیای امروز، زیبایی یک فضا از اهمیت بسیار زیاد برخوردار شده است. استفاده از رنگ های مختلف در فضاهای مختلف می تواند کاربری، حس و زیبایی آن فضا را تعیین کند. برخلاف سبک های مدرن که اغلب روشن و سفید می باشند، در سبک گوتیک فضای بسیار کم نور با پنجره های بلند دیده میشود. آبنما خانگی که در اغلب سبک های دکوراسیون سنتی ایرانی مشاهده می شود، نشاط و طراوت را به فضای داخلی منزل می آورد و باعث جذابیت و زیبایی هر چه بیشتر منزل شما می شود. البته می توانیم در چیدمان دکوراسیون داخلی نیز از طریق وسایلی مانند مبلمان و پرده و…

طراحی داخلی خانه سنتی

این کار موجب می شود تا در خلال دکوراسیون مدرن خود، تعدادی از اشیا قدیمی به نمایش بگذارید. سبک های محبوب در چیدمان و طراحی دکوراسیون داخلی یک فضا عبارت هستند از: روستیک، مدرن، کلاسیک و معاصر. در حالی این دو بسیار متفاوت از یک دیگر هستند. این سبک بیشتر در رستوران ها و کافه ها مورد استفاده قرار می گیرد تا بتواند طرفداران هر دو سبک مدرن و کلاسیک را راضی نگه دارد. این فضا داری معمولا ابعاد کمی است و تنها به عنوان فضایی کارکردی مد نظر قرار می گیرد. سایر تغییرات از جمله Bauhaus، De Stijl و Futurism نیز بخشی از مدرنیسم را تشکیل می دهند که ژرفای خاصی به این سبک می افزایند. از دیگر کاربردهای چوب در طراحی دکوراسیون منزل، می توان به قابلیت آن در جداسازی فضاهای مختلف اشاره کرد. همان طور که دراین تصویر نیز مشاهده میکنید شما میتوانید به سراغ سایه هایي از رنگ هاي مخملی و لطیف نیز بروید و دکوراسیون منزل خودرا دگرگون کنید.

چرا که وسایل قبلی شما، مخصوص طراحی داخلی قبلی شما بوده اند و شاید مناسب سبک جدید منزلتان نباشند. ویژگی بسیار مهم در این سبک استفاده از مبلمان، پرده و گچ بری و سایر وسایل تزئیناتی با رنگ بندی کرم، قهوه ای و طلایی می باشد. اینجا دقیقا همان جایی است که می گویند جای سوزن انداختن نیست ولی با این همه طراحی دکوراسیون یک دست سفید اتاق خواب به خوبی به دل می نشیند. در طراحی داخلی شما می توانید با استفاده از سلیقه و خلاقیت خود، خانه و شرکتتان را طراحی و دکوراسیون کنید. اگر منزل شما دوبلکس است و بخشهایی از آن به وسیله راهپله به یکدیگر وصل میشود، توصیه ما به شما این است که از راهپلههای چوبی برای این بخش استفاده کنید. یکی دیگر از کارهایی که می توانید در راستای بازسازی طراحی داخلی خانه انجام دهید، این است که هر محیط را متناسب با رنگ خاصی چیدمان کنید.

طراحی داخلی منزل چوب

خیر، شما در انتخاب طراحی داخلی خانه ایرانی خود باید به ابعاد، متراژ و فضای خانه توجه کنید. گره چینی نیز یکی دیگر از هنرهای اصیل در معماری ایرانی است که امروزه به شکلهای گوناگون در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی استفاده میشود. همچنین میتوانید با استفاده از کاغذ دیواریهای سه بعدی که امروزه در طرحها و رنگهای متفاوتی تولید و به بازار عرضه میشوند، جلوهای ویژه خلق کنید. طراحان داخلی قبل از این که یک پروژهی طراحی داخلی شروع شوند باید به برخی سوالات در ذهن خودشان پاسخ دهند. در فرایند طراحی بخصوص منزل مسکونی نظر و سلیقه کارفرما بیشتر مد نطر میباشد و با علم و سلیقه طراح در هم می آمیزد، که در این پروژه طراحی بیشتر این سمت و سوی سلیقه کارفرمای نزذیک شده ایم که کار خوبی هم ایجاد شد. در حالی که در طراحی دکوراسیون داخلی، خبری از بهبود ساختار و نقشهی یک محیط نیست و شما تنها با اجزا، رنگ ها، بافت ها و الگوهای یک فضا سر و کار دارید.

در واقع استفاده از فرش ایرانی در دکوراسیون داخلی منزل می تواند ظاهر فضای داخلی را به کل تغییر دهد و زیبایی دوچندانی به دکوراسیون داخلی بدهد. دکوراسیون داخلی منزل ایرانی سنتی دارای نمادها و المان های خاص و ویژه ای است که با آن شناخته می شود. همه این ویژگیها و وجود عناصر بسیار دیگهای باعث میشه که معماری ایران، به خصوص معماری خانههای ایرانی و دکوراسیون اونها عاملی برای جذب افراد باشه و این در بین خارجیها بسیار شگفتانگیزه که گاها قصدشون برای سفر به ایران صرفا بازدید از این خانههاست. به بررسی ویژگیهای دکوراسیون شیک و مدرن میپردازیم. یکی دیگر از پرطرفدارترین سبک دکوراسیون برای ایرانیان، سبک شابی شیک است. طراحی میز با یک صندلی گردان شیک همراه شده است. ممکن است کمی ابتدایی به نظر برسد ، اما بیایید با اصول اولیه خدمات طراحی داخلی شروع کنیم.

طراحی داخلی منزل لوکس

دکوراسیون داخلی زمانی شروع میشود که کارهای اولیه و ساخت بنا تمام شده و تمرکز بر روی خلق زیبایی در نگاه هستنند. پیشنهاد ما برای تغییر دکوراسیون استفاده از کفپوش های چوبی به جای قالیچه و فرش است. با این کار می توانید از هر یک از وسایل در محیطی از خانه استفاده کنید که سبکی متناسب با وسایل دارد. اما این طراحی بر اساس اصولا معماری و طراحی داخلی خانه نیمه دوبلکس طراحی داخلی نبود. چنانکه میدانیم با ظهور اسلام در ساختمانسازی و معماری ابداع قابل توجهی نشد بلکه اسلام از معماری ادوار قبل در ساختن مساجد استفاده کرد. میتوانید متناسب با فضایی که در اختیاردارید دکور زیبایی را به وجود آورید و از اینکه منزل خود را به محیطی تبدیل کنید که در آن تنها اشیا بیهیچ تناسبی در کنار هم قرارگرفتهاند، دوریکنید. طراح دکوراسیون داخلی باید دارای توانایی توجه به جزئیات، سازماندهی نقاط ضعف و قوت پروژه، زمان بندی امور و از همه مهم تر، دید هنری در کنار دانش فنی باشد.