گلاب ولو، کاربرد، مزایا و معایب سایت تخصصی خرید ابزار دقیق ایران | kasrasaran

پس از انتخاب و تعیین محل، باید سوراخ‌های لازم را در دیوار براساس مراحل دستورالعمل نصب پینچ ولو، متصل به سیستم گرمایی ایجاد کنید. پینچ ولو یک نوع شیر بوده که در شبکه های آبیاری به کار می‌رود و این قطعه باعث می‌شود که جریان آب به صورت کنترل شده ایجاد شود. تعداد زیادی از انواع پینچ ولو برای استفاده در شبکه های آبیاری وجود دارد که می‌توان به پینچ ولو دستی ، پینچ ولو الکترومغناطیسی ، پینچ ولو هیدرولیکی و پینچ ولو پیزو الکتریکی اشاره کرد.

مزایا و معایب شیر کشویی

گلاب ولو، کاربرد، مزایا و معایب سایت تخصصی خرید ابزار دقیق ایران | kasrasaran

بخش‌های مختلف یک شیر سماوری استاندارد در تصویر زیر نمایش داده شده است. بخش‌های مختلف یک شیر توپی استاندارد در تصویر زیر نشان داده شده‌اند. این مدل اغلب برای استفاده در شرایطی که نیاز به نگهداری کمتری دارند استفاده می شود.

انواع ولو تخلیه کننده فشار

در آب بندی استم و بونت نیاز به گسکت از ضروریات می باشد و به آن پکینگ گفته می شود. اختلاف فشار وارد شده نباید از ۲۰ درصد حداکثر فشار کاری شیر بالاتر باشد. با توجه به نوسان دائم دیسک در مقابل سیت، ولو ممکن است آسیب ببیند و دیسک چرخشی شل شود.

البته انواع ولو شناور، در مخازن آب، کارخانه‌های تبرید، تاسیسات بهداشتی ساختمان و سیستم‌های لوله کشی صنعتی (در کنار دیگر انواع ولو) نیز به کار گرفته اینجا را نگاه کن می‌شوند. با وجود تنوع صنایع و محل‌های قابل استفاده، مکانیزم عملکرد اغلب فلوترها مشابه یکدیگر است. شیر سوزنی یا «نیدل ولو» (Needle Valve)، از انواع ولو صنعتی است که با استفاده از یک مانع سوزنی، جریان سیال را کنترل، تنظیم و یا به طور کامل موقف می‌کند. این نوع ولو به منظور تنظیم مداوم جریان در سیستم‌هایی دارای دبی پایین مورد استفاده قرار می‌گیرد. تمام ابزار دقیق دستی موجود در سیستم پایپینگ به همراه یک نیدل ولو نصب می‌شوند. این ولو با کنترل جریان ورودی، از آسیب رسیدن به ابزار دقیق بر اثر افزایش ناگهانی فشار جلوگیری می‌کند.

بال ولو یا شیر توپی چیست و چگونه کار می کند؟

حرکت متوالی دیسک تا زمانی که در مقابل دیسک قرار می گیرد مانع از سایش ناخواسته یا شکستن سیت و دیسک به علت اصطکاک می شود. همچنین بدنه شیر ممکن است انتهای فلنجی یا لاگ و ویفری باشد که در این حالت بین فلج های لوله نصب می شود. البته در بعضی از فرآیندها ممکن است از شیر پروانه ای مربعی یا مستطیلی شکل استفاده شود. ریلیف ولو و شیر اطمینان برای کنترل و محدود کردن سطح فشار در سیستم طراحی شده اند.

  • همچنین، وجود ذرات و دیگر مواد جامد در شیر پینچ ولو می‌تواند منجر به مشکلات بیشتری شود.
  • به طور کلی، ولوهای فلنج‌دار در ابعاد بزرگ‌تر از 15 میلی‌متر و از جنس برنز، آهن و فولاد ساخته می‌شوند.
  • با عبور جریان الکتریکی از سلونوئید ولو، یک میدان مغناطیسی در اطراف سیم پیچ به وجود می‌آید.
  • زمانی که فشار سیستم از میزان مشخص شده در مستندات طراحی (فشار عملیاتی مجاز) عبور کند یا شرایط خلا ناخواسته در سیستم به وجود بیاید، احتمال آسیب رسیدن به تجهیزات و یا پرسنل افزایش می‌یابد.
  • شیرهای کنترل با عنوان «شیر تنظیم کننده» (Regulating Valve) نیز شناخته می‌شوند.
  • برای همین بایستی حتما از ولوهایی برای کاهش فشار و ایجاد ایمنی در سیستم استفاده شود که به آنها ولو ایمنی گفته می شود.