سئو چیست ؟ آموزش سئو برای افراد مبتدی نوین

شناخت نحوه انتخاب یک شرکت سئو می تواند موجب ذخیره زمان و منابع مالی شما شود، چرا که تکنیک های اشتباه سئو آسیب های جبران ناپذیری به سایت شما خواهند زد. اما اگر از عهده هزینه های خدمات سئو بر نمی آیید، روش های جایگزین ارزان تری نیز وجود دارد. البته دقت داشته باشید که استفاده از افزونه های سئو نیز نیاز به آگاهی وسیعی از مقوله سئو دارد.

منظور از الگوریتم گوگل تمام آن الگوریتم های کوچک، سیستم های یادگیری ماشینی و تکنولوژی هاییست که گوگل از آنها برای رتبه بندی وب سایت ها در نتایج جستجو استفاده می کند. سئو بر روی نتایج ارگانیک موتورهای جستجو متمرکز بوده و ارتباطی با بهینه سازی PPC (گوگل ادز) ندارد. ترافیک (Traffic) به بازدید کاربران از وب سایت شما گفته می‌شود و راه معمول ارزیابی میزان موثر بودن یک کسب و کار دیجیتال در جذب مخاطب است. در‌حقیقت، وبلاگ نوعی وبسایت است که توسط یک فرد یا گروه کوچکی از افراد اداره می‌شود. تنها تفاوت عمده وبلاگ با وبسایت این است که وبلاگ مرتبا با محتوای جدید بروز‌رسانی می‌شود و محتوا‌های آن به ترتیب زمانی معکوس نمایش داده می‌شوند (پست‌های جدید اول قرار می‌گیرند). علاوه بر اینکه وبسایت‌ها ماهیتی استاتیک (ثابت) دارند و مکررا بروز‌رسانی نمی‌شوند، محتوا‌های آن‌ها نیز در صفحات مختلف دسته بندی می‌شوند.

سال ۸۳ بود که اولین کسب‌وکار‌ آنلاین خودم را راه‌اندازی کردم و تا امروز با علاقه زیادی مشغول کسب‌درآمد آنلاین و راه‌اندازی کسب‌وکار‌های مختلف در بستر وب هستم. به صدها کسب‌وکار آنلاین کمک کردم تا با ایجاد یک وب‌سایت حرفه‌ای و رسیدن به نتایج اول گوگل، درآمدهای بسیار زیادی را خلق کنند. من در مدیر وب به شما کمک می‌کنم، یک کسب‌و‌کار‌ آنلاین حرفه‌ای راه‌اندازی کنید، به نتایج اول گوگل برسید و با دیجیتال‌مارکتینگ فروش‌تان را پیوسته افزایش دهید.

معتقد به انتشار اطلاعات آزادم و هر آنچه از سئو بلد هستم رو در اختیار دیگران قرار می‌دم. از دیدگاه من اولین قدم برای یادگیری سئو، اینه که بفهمیم که سئو تریک و ترفند نیست؛ سئو مسیر میانبر نداره و برای رسیدن به موفقیت در موتورهای جست‌و‌جو، به استراتژی، تکنیک‌های اثبات شده و خلاقیت نیاز داریم. این جریمه به سختی جبران خواهد شد و بهتر است از وقوع آن جلوگیری شود.

درست مثل Rich Snippet، محتوای Rich Card نیز با فرمت بصری متفاوتی نمایش داده می‌شود تا تجربه کاربران تلفن‌های همراه را بهبود بخشد. با استفاده از Technical Seo اطمینان حاصل می‌کنید که صفحات وب شما علاوه بر کاربران، برای کرالر‌ها نیز بهینه سازی شده است. از آنجاییکه ساختار فنی یک وبسایت می‌تواند تاثیر کلانی بر عملکردش بگذارد و در بهینه سازی آن نیز امری حیاتی باشد، برای صاحبان کسب و کار‌های دیجیتال ضروری است که با قواعد و اصول کلی آن آشنا شوند. اما دستیابی به این مهم، بدون درک اصطلاحات و مفاهیم آن امکان پذیر نخواهد بود. به همین دلیل، در این بخش سعی کرده‌ایم اصطلاحات کاربردی Technical Seo یا سئو‌ی فنی را برای شما عزیزان گرد‌آوری کنیم. CSS مخفف عبارت (Cascading Style Sheets) و زبانی برای ایجاد تغییرات در اسنادی است که به زبان‌های نشانه گذاری (مثل HTML) نوشته شده اند.

۱. سئوی کلاه سفید (White Hat)

همینطور بک لینک از پایین مقاله بهتر از بک لینک موجود در فوتر یا سایدبار است. بنابراین تفاوت زیادی بین بک لینک از صفحه ای که به 3 منبع لینک می دهد و بک لینک از صفحه ای که به 30 منبع لینک می دهد، وجود دارد. کیفیت Link profile وب سایت شما به طور مستقیم با رتبه آن در ارتباط است. بک لینک، لینکی از یک صفحه از سایت به صفحه دیگر از سایتی دیگر است.

استفاده از لینک‌سازی خارجی

پیشنهاد می‌کنیم اگر دوست دارید این شغل حرفه‌ای و پردرآمد را داشته باشید حتماً در این دوره شرکت کنید. برای این اقدام تنها تولید محتوا کافی نیست و می‌بایست بهینه‌سازی سئو داخلی، سئو خارجی و در ادامه سئو تکنیکال به درستی انجام گیرد. فراموش نگردد که یک استراتژی و هدف‌گذاری درست می‌تواند راه رسیدن به صفحه اول گوگل را نیز برای صفحات هموار سازد. اسکیماها اطلاعات و داده‌های ساختار یافته‌ای است که به کرالرهای گوگل این قابلیت را می‌دهد که کد و محتوای صفحه را بهتر و دقیق‌تر متوجه شوند. اسکیماها نوعی کد HTML هستند و که به راحتی می‌توانند نتایج SERP را به نفع سایت‌های استفاده کننده تغییر دهند.

  • برای انجام این کار، آن‌ها از یک برنامه کامپیوتری به نام عنکبوت استفاده می‌کنند.
  • برای این کار می‌توانید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی نیز کمک بگیرید.
  • می توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید و سعی کنید بهترین نسبت بین کیفیت و اندازه فایل را پیدا کنید یا کل فرآیند را با یک افزونه فشرده سازی، خودکار کنید (مانند Robin image optimizer pro در وردپرس).
  • این یعنی شما و گوگل در حال کار متقابل با یکدیگر هستید تا بهترین نتیجه (غذا) را به کاربر برسانید.
  • یکی از بخش‌هایی که گوگل به آن توجه می‌کند، آدرس صفحات مختلف سایت است.
  • برای ارزیابی قیمت و زمان لازم برای سئوی یک سایت، بایستی سایت توسط یک کارشناس سئو بررسی شود.

سلام دوست عزیز
خیلی خوشحالیم که محتوای این صفحه مورد توجه و استفاده شما قرار گرفته است. منابع مختلفی در سطح اینترنت وجود دارند که به تعریف واژه سئو پرداخته اند ولی بازخوانی مفهوم آن از زبان متخصصین این حوزه میتواند همچنان جذاب و تاثیرگذار باشد. تلاش ما تکمیل تدریجی این صفحه و جمع آوری نظرات افراد بیشتری است، پیشنهاد میکنم در آینده نیز مجدد به این صفحه مراجعه کنید.

اگر به نوار آدرس مرورگر خود دقت کنید آدرس اغلب سایت‌ها با https شروع می‌شود و یک قفل بسته در کنار آدرس وجود دارد. در سال ۲۰۱۴ گوگل رسما اعلام کرد که به سایت‌هایی که از اس اس ال استفاده می‌کنند رتبه بهتری خواهد داد. پیشنهاد ما به شما نصب گواهینامه SSL از ابتدای راه‌اندازی وبسایتتان است. لینک داخلی یک لینک از یک صفحه از سایت به صفحه‌ای دیگر از همان سایت است. هدف آژانس و آکادمی دی ام روم این است که با مشاوره و همراهی درست، بتوانید از تمام پتانسیل‌های فضای دیجیتال برای رشد و توسعه کسب و کار خود استفاده کنید.

سئو چیست ؟ آموزش سئو برای افراد مبتدی نوین

حتی اگر این صفحات را رتبه‌بندی کند و مردم روی آن کلیک کنند، اغلب کاربران از محتوای شما استفاده نمی‌کنند. ۶۳درصد جستجوها، از طریق موبایل انجام می‌شود که این آمار هر ساله در حال افزایش است. با توجه به این آمار، گوگل در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که یکی از فاکتورهای موثر در رتبه‌بندی سایت، سازگاری وبسایت با موبایل است. همچنین در سال ۲۰۱۸، ایندکس‌ را نیز به صفحه‌های موبایل اضافه کرده است. هم‌اکنون این صفحات هم در ایندکس‌ و هم در رتبه‌بندی گوگل موثر هستند. اما تمام این کارها را انجام دادیم تا به این مرحله، یعنی افزایش رتبۀ سایت برسیم.

چگونه سایت‌مان را به نتایج اول گوگل برسانیم؟