آشنایی با کلیدهای صفحه کلید کامپیوتر لپتاپ آموزش تصویری جالب آموز

آشنایی با کلیدهای صفحه کلید کامپیوتر لپتاپ آموزش تصویری جالب آموز

برای رفع این مشکل، یک ماوس خارجی را به سیستم وصل کنید؛ سپس وارد کنترل پنل شده مراحل زیر را دنبال نمایید. اگر لپ تاپ شما دارای کلید Fn است، این احتمال وجود دارد که یک کلید ترکیبی نیز، برای فعال و غیر فعال شدن صفحه کلید، در نظر گرفته شده باشد. می‌توانید ترکیب Fn و تمام کلیدهای “Function” (کلیدهای F1 تا f12) را برای این کار امتحان کنید.

اگر می‌خواهید یک کیبورد سیمی معمولی برای کاربردهای عادی بخرید، به شما کیبورد فراسو را که یک کیبورد ایرانی است توصیه می‌کنیم. کیبورد فراسو قیمت بسیار مناسبی دارد و به خوبی از عهده‌ی کارهای روزمره معمولی بر می‌آید. برای تایپ نقطه ویرگول  ( ؛ ) در زبان فارسی نیز، کلید میانبر shift +غ (یا همان Shift+Y) استفاده می‌شود. اگر از سیستم عامل Mac استفاده می‌کنید،برای تایپ ویرگول، کلید میانبر Shift+7 می باشد.

کیبورد گیمینگ ریزر مدل Ornata V3 X – US ا Razer Ornata V3 X – US Gaming Keyboard

ابتدا صفحه کلید را به سیستم وصل کرده و منتظر بمانید تا ویندوز، آن را شناسایی کنید. پس از آن، تمامی مراحل نصب درایورها را مطابق دستور‌العمل‌های سیستم عامل دنبال کنید تا کیبورد با موفقیت نصب شود. صفحه کلید کامپیوتر شما بی‌دلیل غیر فعال نمی‌شود؛ بنابراین بهتر است ابتدا عواملی که ممکن است شما در این وضعیت قرار دهند، شناسایی کنیم. 1- علامت @ در کیبورد ویندوز با استفاده از کلیدهای ترکیبی Alt+2 (اعداد بالای صفحه کلید) تایپ می‌شود. برخی از صفحه‌کلیدهای مدرن دارای دکمه‌هایی هستند که به شما امکان دسترسی سریع و یکباره به برنامه‌ها، فایل‌ها یا دستورات را می‌دهند. مدل‌های دیگر دارای کنترل‌های حجم صدا، چرخ‌های اسکرول، چرخ‌های زوم و ابزارهای دیگر هستند.

  • پورت PS/2 با رنگ سبز ، مختص اتصال ماوس و پورت PS/2 با رنگ بنفش، مختص اتصال کیبورد می باشد.
  • این گونه از کیبوردها ، دارای کلیدهای بسیار نرمی می باشند و با دقت فراوانی طراحی شده اند.
  • برخی از کیبوردها در سمت راست خود، دارای یک مجموعه از کلیدهای عددی هستند که بیشتر، شبیه به یک ماشین حساب، به نظر می‌رسند.
  • این نوع کیبورد مانند حرف A می‌باشد و این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند که هنگام کار هر دو دست را در حالت طبیعی قرار دهد و از فشار عضلانی بر روی مچ‌ها و کمر به شدت می‌کاهد.

آنگاه صفحه کلید با استفاده از دوربین یا حسگر فروسرخ مشخص می‌کند که انگشت کاربر در کجا حرکت می‌کند و تا هنگامی شمارش کلیدهای فشرده شده ادامه پیدا می‌کند که انگشت کاربر عکس تصویرسازی شده را لمس کند. تصویرسازی صفحه کلیدها می‌تواند صفحه کلید تمام صفحه را از روی نمونه کوچکتر شبیه‌سازی کند. به دلیل این که کلیدها به سادگی تصویر سازی شده‌اند آن‌ها نمی‌توانند زمانی که لمسش می‌کنند آن را حس کنند. کاربران صفحه کلیدهای تصویرساز اغلب ناراحتی فزاینده‌ای را در نوک انگشتان خود حس می‌کنند که ناشی از فقدان احساس تماس در هنگام تایپ کردن است.

کیبورد غشایی

نرم‌افزار کیبورد گیمینگ به تنظیم نورپردازی کیبوردو تنظیم دکمه‌های ماکرو کیبورد کمک می‌کند. مثلاً با کیبوردهای گیمینگ لاجیتکG و نرم‌افزار لاجیتکG HUB می‌توان هر کدام از دکمه‌های ماکرو را برای فعال‌سازی مجموعه‌ای از دکمه‌ها تنظیم نمود. به گونه‌ای که برای هر بازی نورپردازی متفاوتی را تنظیم کرده تا کیبوردهنگام ورود به بازی به طور خودکار نورپردازی که از قبل تنظیم شده را ارائه دهد. پس پشتیبانی نرم‌افزاری کیبورد گیمینگ،یکی از مسائلی است که هنگام خرید باید به آن توجه کنید. همانطور که می‌دانید برای اجرای بی‌نقصیک بازی کامپیوتری، داشتن یک سیستم قدرتمند نیازی ضروری است.