راهنمای جامع اصطلاحات تخصصی حمل و نقل دریایی اصطلاحات کشتیرانی | transemartlogistics

راهنمای جامع اصطلاحات تخصصی حمل و نقل دریایی اصطلاحات کشتیرانی | transemartlogistics

هزینه‌های جاری خطوط کشتیرانی به‌مراتب بیشتر از کشتی های اجاره‌ی سفری و www.transemartlogistics.com زمانی است. خطوط کشتیرانی بزرگ به‌منظور کاهش هزینه‌ها سعی می‌کنند تا تعداد بنادر تحت پوشش خود را، کاهش دهند. نشان دهنده این است که کالا توسط متصدي حمل تحویل گرفته شده و در کشتی بارگیري شده است.

  • درمقابل کشتی‌های دارای برنامه‌ی منظم ، کشتی‌های گذری TRAMP، هستند، که برنامه‌ی منظمی ندارند، و بین بنادر مشخص، رفت‌وآمد نمی‌کنند.
  • فعالیت­های فورواردی به فعالیت­هایی گفته می­شود که در آن دو طرف هماهنگی­هایی را برای انتقال کالا انجام می­دهند.
  • به عبارت بهتر، خطرات خسارت و هر گونه آسیبی به کالا، هنگامی که کالا از لبه کشتی جدا می­شود از فروشنده به خریدار انتقال پیدا می­کند.
  • فرستندگان کالا ممکن است بارفرابر حمل‌کنندگان بدون کشتی یا صاحب کالا باشند.
  • به استفاده‌ی هم ‌زمان از نیروی کشش دو جرثقیل، برای برداشتن کانتینر یا نگله‌های سنگین و افزایش قدرت برداشت محموله گفته می شود.

دریافت کننده شخصی است که در هنگام تخلیه در بندر ، بار را تحویل می گیرد . دریافت کننده می تواند خود صاحب کالا باشد یا یک بارفرابر که از سمت صاحب کالا به این کار گمارده می شود. همانطور که از این عبارت مشخص است این روش حمل در مواقعی استفاده می‌شود که محموله مدنظر مشتری، کمتر از یک کانتینر باشد.

حمل و نقل دریایی کالا با کانتینر یخچالی

خطوط منظم کشتیرانی حمل‌کننده عمومی به‌حساب می‌آیند و ممکن است عضو یک کنفرانس یا اتحادیه‌ی کشتیرانی باشند. خط کشتیرانی برنامه‌ی زمانی خود را آگهی می‌کند و به‌طور معمول هر کالای مناسبی را به ‌شرط داشتن فضای خالی، قبول می‌کند. در خطوط منظم باری بیشتر کشتی های رو – رو (RO-RO) کانتینربر و کالای عمومی فعال هستند. این اصطلاح، یکی از اصطلاحاتی است که در به حوزه قیمت در حمل و نقل دریایی اشاره دارد. سی اند اف به معنای ارزش کالا با احتساب کرایه است و یکی از رقم­هایی است که در تصمیم­گیری­ها نقش مهمی دارد.

جدول اصطلاحات حمل و نقل بین المللی

هزينه‌هاي جاري خطوط كشتي‌راني، به‌مراتب، بيش‌تر از كشتي‌هاي اجاره‌ی سفري و زماني است. خطوط كشتي‌راني بزرگ، به‌منظور كاهش هزينه‌ها، سعي مي‌كنند تا، تعداد بنادر تحت پوشش خود را، كاهش دهند. در خطوط منظم، تمام فضاي بارگيري، به يك صاحب كالا، اختصاص نمي‌يابد، بلكه كالاهاي متفاوت، متعلق به صاحبان مختلف، فضاي انبارهاي كشتي را، پر مي‌كند. خطوط منظم كشتي‌راني، حمل‌كننده عمومي به‌ حساب مي‌آيند، و ممكن است عضو يك كنفرانس، يا اتحاديه‌ی كشتي‌راني باشند. یک ترمینال کانتینری، درون سرزمینی است که، به‌غیر از اسکله و دریا، تمام امکانات یک ترمینال بندری، از قبیل گمرک، محوطه‌ی کانتینری، و مکانی برای باربندی کانتینرها را؛ دارد. گیرنده‌ی کالا، می‌تواند خریدار، کارگزار، یا نماینده‌ی خریدار باشد.

بر روي چنین بارنامه­اي عبارت Shipped یا Board On قید می شود. دارای طراحی ویژه برای تسهیل حمل و نقل کالا از طریق یک نوع یا انواع حمل و نقل بدون بارگیری مجدد میان راهی باشد. ج) عرض اراضی ساحلی دریاچه رضاییه ۱۰۰۰ متر از آخرین حد پیشرفت آب در سال ۱۳۵۳ می باشد ، لجنزارهای متصل به این عرض و نمکزارها تا آخرین حد آنها جزو اراضی ساحلی مزبور محسوب می شود. به این معنا است که فرستنده‌ی محموله می‌بایست به جز کرایه‌ی حمل، هزینه‌های بارگیری در مبدا و تخلیه بار در مقصد، را عهده دار شود.