فروش تکی و عمده کلاهک دودکش پره ای کلاهک ژاپنی با قیمت مناسب تنظیم تهویه یسنا

هر کدام از تجهیزات گرمایشی نام برده برای تداوم کارکرد خود نیازمند اکسیژن تازه و خروج دی اکسید کربن تولید شده از فضای داخلی دستگاه هستند. از این رو نقش دودکش و کلاهک آن در این زمینه بسیار مهم و تاثیرگذار است. در صورتی که علاقه‌مند به آشنایی با انواع دودکش و کلاهک‌های متنوع دودکشی هستید؛ تا انتهای این مطلب همراه شرکت صنعتی نظری باشید. از اصلی‌ترین عوامل تاثیرگذار در جابجایی گازها در سیستم هوا گرمایشی می‌توان به قطر، اندازه، جنس، ارتفاع و کیفیت دودکش اشاره داشت.

انواع کلاهک دودکش زبان چینی

همچنین از خروج اخگرها از دودکش جلوگیری می کند و از آتش سوزی سقف جلوگیری می کند. دودکش شما دارای یک آستر سفالی در داخل دودکش است که از سنگ تراشی در برابر گرمای ایجاد شده توسط شومینه شما محافظت می کند و باید از ورود باران به داخل دودکش جلوگیری کند. ساختمان‌های موجود در شمال کشور به شدت در معرض باد، بارش و رطوبت بالا هستند؛ از این رو بهتر است از کلاهک‌های دودکش از جنس بتون یا استیل استفاده کنند. این مدل دودکش و کلاهک در برابر خوردگی ناشی از رطوبت مقاومت بیشتر به نسبت دیگر دودکش‌ها خواهند داشت.

کلاهک دودکش وظیفه جلوگیری از ورود هرگونه شی و جاندار مزاحم در سیستم انتقال گاز را ایفا خواهد نمود. از آنجایی که شناسایی این کلاهک دودکش نشان می دهد که ظاهر و ساختار این درپوش دودکش از نوع اچ لاتین است که توسط پایه ای که به این اچ متصل است به کلاهک دودکش منتقل می شود و از آنجا به داخل لوله تخلیه می شود. تمامی بخش های این کلاهک دودکش کروی و استوانه ای بوده و از 4 قطعه کروی تشکیل شده است که به اصطلاح می توان آنها را به صورت جمعی به هم وصل کرد و درست در قلب کرونری مونتاژ کرد. فاصله بین تاج کلاهک دودکش زبان چینی و پایه آن باید به گونه ای باشد که مانع از عبور دود و آلودگی و جلوگیری از عبور آب و باران و برف نشود.

کلاهک دودکش در واقع همان محافظی است که از ساختمان و ساکنان آن در برابر چنین آسیب‌هایی محافظت کرده و از لوله های دودکش نیز در برابر تخریب و دیگر مشکلات این چنینی محافظت می نماید. وجود کلاهک تضمین می کند که فرآیند خروج دود از ساختمان به نحو احسنت انجام شود و سیستم دودکش کار خود را به بهترین نحو انجام دهد. به همین دلیل با استفاده از کلاهک آلمانی، این دسته از صنایع می توانند از ورود آب باران، برف و گرد و غبار و آلودگی به داخل ساختمان جلوگیری کنند. لازم به ذکر است که در فصول مرطوب سال، این کلاهک می تواند از نفوذ رطوبت به درون داکت هوا نیز جلوگیری کند. ضخامت ورق استفاده شده در کلاهک صنعتی نیز بنا به ابعاد کلاهک متفاوت می باشد.

در ادامه نیز به بررسی چند نوع از این کلاهک‌های دودکش خواهیم پرداخت. ساده و ساده، دودکش یا شومینه را نبندید زیرا با یک دودکش پر از مشکلات تراکم مواجه خواهید شد! حتی زمانی که شومینه شما بسته شده باشد، همچنان با مشکلات آب “پنهان” مواجه خواهید شد.

  • این کلاهک به دلیل ساختار ظاهری که دارد، از ورود گرد و خاک، رطوبت و باران به درون سیستم تهویه جلوگیری می‌کند.
  • در این بخش از مقاله آشنایی با بهترین کلاهک کانال دودکش به سوالات احتمالی شما پاسخ خواهیم داد.
  • از زمان‌های گذشته طرح‌های فانتزی و مدل‌های خاص در این وسیله نشان از خلاقیت معمار نیز بوده است.
  • همچنین از این کلاهک ها برای تامین هوای آزاد اتاق هواساز نیز استفاده می گردد.
  • این پره ها در این کلاهک به صورتی قرار گرفته اند که از ورود آب، برف، گرد و خاک یا دیگر عوامل مزاحم به داخل خانه جلوگیری کنند.
  • سلام قطعه فلزی مربع یا مستطیلی است که به طور ایمن در بالای دودکش شما قرار می گیرد و به جلوگیری از آب و سایر عناصر محیطی کمک می کند.
فروش تکی و عمده کلاهک دودکش پره ای کلاهک ژاپنی با قیمت مناسب تنظیم تهویه یسنا

از لحاظ ایمنی این نوع دودکش ها در قیاس با سایر دودکش ها، در سطح بسیار بالایی قرار دارد. این نوع از لوله‌های دودکش عموما برای نصب پکیج‌های شوفاژ مورد استفاده قرار می‌گیرند و در نوع استیل خالص و ورق آهن با روکش استیل در بازار وجود دارد. لوله دودکش‌های آکاردئونی به جهت انعطاف پذیری بالا، مورد توجه و تقاضای عموم مردم قرار دارد. شناخت انواع دودکش و کلاهک دودکش امری بسیار حیاتی است که نیاز است عموم مردم از آن آگاه باشند. ما پیشتر در مقاله ای تحت عنوان ” مواردی بسیار مهم در استفاده از وسایل گازسوز “ به صورت مختصر به بیان نکاتی در خصوص اهمیت دودکش و نیز کلاهک دودکش پرداختیم. اما در این مقاله سعی داریم تا مقداری بیشتر در خصوص انواع دودکش و نیز کاربردها و ویژگیهای های مثبت و منفی هر یک کطالبی را با شما به اشتراک بگذاریم.

از کلاهک گردان بیشتر در تهویه جریان هوای نامطبوع انبار، فروشگاه، سرویس بهداشتی و کارخانه استفاده خواهد شد. این کلاهک با ساختار ویژه خود، از یک صفحه مدور با تعداد زیادی پره تشکیل شده و با وزش باد به گردش در خواهد آمد. بدین‌ترتیب علاوه بر حفاظت از ورود هرگونه شی و جاندار خارجی به مسیر دودکش و سیستم هوارسانی به جابجایی هوا نیز کمک خواهد کرد. دود خروجی از دودکش عمدتاً از مکش ناشی می شود زیرا فشار خوش بینانه ایجاد شده روی سقف علاوه بر گردش هوای سوزان در بالای آن است. حال، چه یک باد قوی یا طوفان رخ دهد، با تکیه بر مسیر و عمق باد، این فشار خوش بینانه ممکن است دقیقاً به یک فشار نامطلوب در داخل دودکش تبدیل شود، در صورتی که دود ناشی از وسایل خانه سوخته بنزین تخلیه نشود. با این حال، بدون ایمنی دودکش، احتمال گرفتگی لوله ها به مرور زمان افزایش می یابد.

انواع شکل های کلاهک کلبه ای عبارت است از :

کلاه های چهارگوش که سطح مقطعی به شکل مربع دارند معمولا برای موتورخانه ها، شومینه ها یا بخاری های گازی مورد استفاده کلاهک دودکش قرار می گیرند. از آنجایی که دودکش ها همیشه در معرض دید هستند، آب باران، برگ ها، پرها و همه چیز ممکن است در آنها بیفتد و ایجاد شود یا باعث آسیب شود. درپوش دودکش از داخل دودکش و داخل خانه شما در برابر آسیب های جوی و آفات در فضای باز محافظت می کند. اکثر مردم ترجیح می‌دهند هنگام دربندی دودکش، یک متخصص استخدام کنند، اما شما می‌توانید از نظر فنی کلاهک را خودتان نصب کنید. یک تاج خوب و جامد باید 5 سانتی متر ضخامت داشته باشد (در نازک ترین نقطه). از زمان‌های قدیم استفاده از هیزم برای ایجاد آتش و گرما در بین انسان‌ها مرسوم بوده و رفته‌رفته با پیدایش سوخت‌ها فسیلی و پاک امروزی سیستم حرارتی منازل و مشاغل تغییر نمود.

نکته ی مهمی که باید رعایت کرد این است که همه ی اجزای کلاهک، باید دارای قطری هم اندازه با لوله اصلی دود کشی که دود از آن خارج می گردد، باشند. به این دلیل که اگر قطر کلاهک دود کش کوچک باشد باعث خفه شدن مسیر و ایجاد اختلال در جریان مکش دود، از کلاهک دود کش می شود. از استفاده کردن تبدیل هایی که قطر آن ها نسبت به قطر لوله ی اصلی کمتر می باشد جدا خودداری کنید، ولی استفاده کردن از تبدیل هایی برای اینکه قطر لوله ی کلاهک دودکش را بزرگتر کنید مشکلی ندارد. این مدل از کلاهک دودکش را از ورق های گالوانیزه، سیاه، روغنی، رنگی و همچنین استیل تولید می کنند. ضخامت ورق کلاهک دودکش به قطر کلاهک مربوط می شود یعنی هر چقدر قطر بیشتر باشد ضخامت ورقی که که برای ساختن کلاهک دود کش استفاده می شود بیشتر می شود. اگر از ورق های روغنی و سیاه برای تولید کلاهک دود کش استفاده می کنید برای جلوگیری از زنگ زدگی و همچنین داشتن عمر طولانی، باید سطح آن را با استفاده از رنگ کوره ای رنگ آمیزی کنید.

طرح اچ