انواع آسانسور و نحوه کارکرد آنها کششی، هیدرولیک و کارگاهی ساختمانچی

این قطعه جز قطعاتی است که در اواخر کار نصب یک آسانسور، نصب می شود. این نکته نیز قابل ذکر است که تراول کابل هایی که در انواع آسانسور ها استفاده می شوند، اگر از جنس تمام مس باشند، کارایی بهتری دارند. چنانچه نیروی محرکه ای که از الکترو موتور به سمت قرقره ی کششی می رود، به واسطه ی چرخ دنده انتقال پیدا کند ما این موتور را یک موتور گیربکس دار میخوانیم. موتور های گیربکس دار خود به چند مدل؛ تک سرعته ، دو سرعته، موتور با ولتاژ متغیر و موتور گیربکس با ولتاژ و فرکانس متغیر، تقسیم می شوند.

دارای گواهینامه های معتبر در صنعت آسانسور

این دگرگونی و پیشرفت بر روی انواع آسانسور نیز تاثیر خودش را گذاشت. در اواسط قرون نوزدهم بود که آسانسور های صنعتی آن زمان شروع به کار و عمل با نیروی بخار کردند تا بتوان از آنها برای حمل بار راحت تر استفاده کرد. قبل از زمان ویترووس معمار، در مصر باستان و در حدود 2500 سال پیش از میلاد، بر طبق اسناد به جا مانده، کارگرانی که اهرام مصر را ساخته اند از نوعی بالابر برای حمل وسایل سنگین به طبقات بالاتر بهتره می بردند. همچنین در حدود 500 سال پیش از میلاد در ایران، ساخت بنایی مانند تخت جمشید با آن عظمت، بدون استفاده از وسایلی مانند آسانسور یا بالابرها ممکن نبوده کلیک کنید است. رد پای استفاده از انواع آسانسور ها در تاریخچه آسانسور به وضوح قابل مشاهده است.

حداکثر مسافتی که آسانسورهای کششی گیربکس می‌توانند طی کنند حدود ۷۶ متر است. بنابراین این‌ گونه از آسانسورها برای ساختمان‌ های کوتاه تا نیمه‌ مرتفع مناسب است. از مزایای آسانسور روملس می توان به نصب سریع آسانسور، کم حجم بودن قطعات و لوازم، انجام سرویس راحت، دسترسی آسان به تمام تجهیزات در داخل چاه اسانسور، کاهش چشمگیر در مصرف برق، صدای ترمز خیلی کم و سازگاری با محیط زیست اشاره کرد. موتور اسانسور کششی روملس در داخل چاهک قرار دارد و جایگزین مناسبی برای آسانسورهای قدیمی و سنتی می باشد.

قیمت خرید و فروش وزنه آسانسور در بازرگانی برزده

قطعات و تجهیزات اسانسور شامل مواردی می شوند که تا حد زیادی به نوع و مکانیزم آن بستگی دارند. بعنوان مثال در سیستم های هیدرولیک تجهیزات نیرومحرکه شامل جک و پاوریونیت هیدرولیک است. در حالیکه در سیستم های کششی موتور اسانسور بخش اصلی نیرومحرکه را در بر میگیرد. برای آشنایی بیشتر با هر یک از قطعات می توانید به صفحه قطعات اسانسور مراجعه کنید یا صفحه اختصاصی هر یک از آنها را مشاهده کنید. این نوع آسانسورها بهترین انتخاب برای خانه‌های کم‌جا با حداکثر ارتفاع ۴ طبقه است.

  • انکودر آسانسور بسیار حساس است و باید در زمان سرویس آسانسور به آن توجه شود.
  • فلکه هرزگرد یکی از سکشن‌های مهم و اساسی در سیستم تعلیق آسانسور بوده که برای انتقال قدرت و نیروی موتور و حرکت به سیم بکسل به کار می‌رود.
  • بين 1500 قطعه اي که آسانسور را تشکيل مي دهند ريلها قسمت ثابت آسانسور واکثر قطعات ديگر همه متحرک هستند .
  • در این آسانسورها یک موتور سه فاز غوطه ور در روغن به همراه یک شیر الکتریکی مخصوص که اصطلاحاً پاور یونیت نامیده می‌شوند وظیفه تأمین فشار روغن برای جک هیدرولیک را داراست.

انواع آسانسور و نحوه کارکرد آنها کششی، هیدرولیک و کارگاهی ساختمانچی آسانسور یا بالابر وسیله ای برای انتقال از طبقه ای به طبقه دیگر در ساختمان های مختلف می باشد و در واقع اتاقک متحرکی است که می توان توسط آن به طبقات بالا یا پایین رفت. در ادامه ما به معرفی انواع مختلف اسانسور، کاربرد، مزایا و معایب آنها می پردازیم. برای اینکه از طریق راه پله از همکف به طبقه 18 بروید، شما باید وزن بدن خود را در خلاف جهت نیروی رو به پایین گرانش حرکت دهید. آسانسور وسیله ای الکترومکانیکی است که برای جا به جایی افراد و بار بین طبقات مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد و انواع آن؛ آسانسور کششی، آسانسور هیدرولیک، آسانسور مغناطیسی، آسانسور پنوماتیک، آسانسور پیچی و آسانسور روملس می باشد.

موتور گیربکس دار