ویدئو وال چیست؟

به طوری که تراکم رنگ و وضوح تصویر آن در مقایسه با سایر تابلوهای LED موجود، بیشتر و بهتر است. نمایشگرهای LED با دو رنگ اصلی از LED های قرمز و سبز تشکیل شده اند. نحوه کار آنها به این صورت است که از آرایه ای از دیودهای نور به عنوان پیکسل برای نمایش تصویر استفاده می کند تفاوت ماژول تلویزیون شهری در دات پیچ و تعداد رنگ آن ماژول میباشد. عمر زیاد تابلوهای روان از مهم ترین ویژگی های مثبت آن تلقی می شود. عمر مفید ویدئو وال حدود ۱۰۰ هزارساعت است. در تلویزیون شهری از پنل هایی استفاده میشود که در آن چراغ های ریز LED جاگذاری شده که چراغ های آن از نزدیک قابل تشخیص است و فناوری پیکسلی برای تصاویر وجود ندارد.

کارکرد آن بصورت ۲۴ ساعته و ۷ روزه است. ویدیو وال را میتوان بصورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته استفاده کرد. سایر قابلیت های ویدئو وال ها : کارکرد ۲۴ ساعته ، قابلیت کنترل از طریق گوشی هوشمند ، قابلیت اتصال به لپ تاپ و سایر دستگاه های هوشمند ، استفاده از چراغ LED برای کاهش دمای دستگاه ، قابلیت پخش ویدئو های آنلاین و … به کار می رود. در ادامه به بیان برخی از این مزایا می پردازیم. برای کمک به شروع کار، با یک متخصص حرفه ای مشورت کنید. این مرحله باید نیازسنجی برای کارفرما انجام شود. نکته: برای برخی مکانها تکرار محتوا به این شکل میتواند مفید باشد، ولی هدف کلی، ایجاد تصویر یکپارچه از محتوا در کل ویدیو وال است. فرایند همزمانسازی میتواند به صورت خودکار به وسیلهٔ یک ماژول سنکرون ساز خودکار انجام گیرد.

تابلو روان جزو آن دسته از تابلوهای تبلیغاتی است که قابل برنامه ریزی است و می توان انیمیشن و متن را به راحتی تغییر داد. از این رو یکی از مواردی که در تهیه ویدئو وال باید به آن توجه داشت تواناییها و قابلیتهای نرمافزار ویدئو وال است تا بتوان با بهرهگیری از ویژگیهای پیشرفتهتر تصاویر باکیفیتتری را برای بینندگان به نمایش گذاشت. حال اگر بنا باشد صفحه نمایش حداکثر روشنایی را داشته باشد٬ آنگاه هرLED باید ده میلی آمپر جریان بکشد که توان لازم برای آن٬ معادل ۷۲ کیلو وات، که برابر است با مصرف ۷۲ خانه مصرف کننده متوسط برق ! دارا بودن فن داخلی برای متعادل نگه داشتن دمای داخلی دستگاه ، تکنولوژی هوشمند صرفه جویی در انرژی مصرفی و قابلیت چینش پنل ها به شکل ماتریسی در ابعاد مختلف ( افقی و عمودی ) جزو مزیت های ویدئو وال های صنعتی هستند.

این تلویزیون ها هزینه کمتری را نسبت به نوع آنلاین آن دارند اما ابعاد برای خیلی ابعاد بزرگ مناسب نخواهند بود. در این مقاله به آموزش کامل تابلو روان LED ،تلویزیون شهری و قطعات تابلو روان می پردازیم و موارد کاربرد آن ها را بررسی می نماییم . بعنوان مثال می تواند نمای جلوی یک ساختمان بزرگ را در بر گیرد. شکل کلی و اندازه یک ویدئووال اغلب باید با توجه به اندازه، شکل اتاق و مقدار فضای موجود بر روی دیوار تعیین شود. با گذر زمان، با توجه به از دست رفتن دیتای مهم در لبه و حاشیهی مانیتورهای صنعتی، طرفداران ویدیووالها بیشتر شدند.

در سیستمهای نظارت تصویری، عکس و ویدیو توسط دوربین گرفته شده و با کابل به سمت دستگاه ضبط کننده(دستگاه NVR، DVR، XVR، UVR) ارسال میشود. وقتی محتوایی به یک پنل ارسال میشود همه دستگاهها محتوای مشابه را نمایش میدهند. بهرحال این به خودی خود یک تکرار است و نتیجه مشابه تصویر زیر را برای هر پنل را ایجاد میکند. از نظر ظاهری ممکن است تلویزیون های شهری و ویدئو وال ها بسیار مشابه باشند. جنس قاب تابلو روان به ویژه در مواردی که در فضای آزاد مورد استفاده قرار می گیرد بسیار مورد اهمیت تلویزیون شهری می باشد. سطح ماژول ها با استفاده از لامپ های LED کوچک پوشانده شده و چینش آنها در کنار هم از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

برای جزییات و رزولیشن بهتر و بالاتر که تاثیرگذاری بیشتری را خواهد داشت. همین مورد مهم از دلایل قیمت بالاتر مانیتورهای صنعتی در برابر مانیتورهای خانگی هستند. بیشترین شباهت مربوط به ابعاد وسیع هردو نمایشگر است که با قرار گرفتن ماژول ها در کنار هم محدودیتی در ابعاد ندارد.(همچنین پنل های تلویزیون شهری به صورت متری ارائه میشود.) بنابراین ویدئو وال ها کیفیتی بسیار بالاتر دارند. ۲-نصب: پنلها و سختافزارهای دیگر در کنار هم نصب شده و یک تصویر نهایی و یکپارچه تولید میشود. لامپهای ال ای دی که به آنها نقاط الایدی نیز گفته میشود در کنار یکدیگر تصاویر بزرگ و واضحی را به نمایش خواهند گذاشت. چگونه یک ویدیو وال را نصب کنیم؟

این نمایشگر شامل ۱۶ پنل مستطیلی است.

با توجه به اینکه هر برد کنترلر، تنها قادر به پشتیبانی از تعداد مشخصی پیکسل می باشد، برای تلویزیون هایی با ابعاد بزرگ تر از تعداد بیشتری برد استفاده می شود. از طرفی تعداد ماژول ها و پاورهای مورد نیاز هم افزایش خواهد یافت که در نتیجه تمام این موارد، قیمت تلویزیون شهری بیشتر می شود. از طرفی با توجه به استحکام بالای این پنلها در برابر ضربه، انتخاب این مدل نمایشگرها توجیه بیشتری دارد. وقتی از ویدئووال صحبت میشود، یکی از اولین مشکلاتی که به ذهن میرسد، ارگونومی اتاق کنترل و نحوه نشستن اپراتورها و فاصلهی آنهاست. یکی از محدودیت های برد کنترلر HD-U62 این است که پورت سریال و پورت شبکه ندارد و علاوه بر این فاقد قابلیت اتصال وای فای است. اگر شما در استفاده از ویدئو وال تازه کار هستید، اکنون زمان آن فرا رسیده است که مهارت های شبکه چند نمایشگر خود را به ویژه عملکردهای زنجیره ای، مانند انتقال سیگنال های برق و ویدئو بین نمایشگرهای مختلف تقویت کنید.

به کار می رود.

نمارنتر یکی از برندهای ارائهدهنده ویدئو وال و تلویزیونهای شهری است که با سالها تجربه و انجام پروژههای متعدد این فرایند پیچیده را برای برند یا کسبوکارها در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت انجام میدهد. کنترلهای استفاده شده در سیستمهای ویدئو وال از بهترین برندهای موجود در بازار با کیفیت بسیار بالا تا حد 6K بوده و با انتخاب مستری امکان فارسی نیز در آن قرار داده شده است. این روش انعطاف بیشتری دارد و میتوان از آن برای ایجاد ویدئو وال هایی با فرمهای مختلف بهره برد.

نصب این تجهیزات برای کار با هم به صورت یکپارچه و نشان دادن محتوای صحیح در زمان مناسب، مستلزم کالیبراسیون دقیق تابلو روان است. ابعاد پنل ها متغیر است و معمولا بسته به مدل آن هر نمایشگر می تواند به شکل تقریبی بازه ای بین ۵۵ تا ۸۵ اینچ یا بیشتر داشته باشد که بسته به مدل انتخابی متفاوت است. ماژول دیگری که بسیار کاربردی است ، این ماژول بسیار نور خوبی را از خود چه در روز و چه در شب نشان می دهد اما باید بدانید که در مقابل آب مقاوم نبوده و احتمال خرابی آن زیاد است. در بحث تلویزیون تبلیغاتی شهری انتخاب یک شرکت برتر در این زمینه میتواند به افراد و سازمانهای مرتبط کمک نماید تا کسب و کار خود را با هزینه مناسب در معرض دید عموم مردم قرار دهند. برای اینکه بتوان تلویزیونهای شهری را نصب و راه اندازی کرد باید از یک ستون فلزی یک صفحه نمایش آل ای دی و مصالح و موادی که میتواند به صورت قوی و محکم این نمایشگر را نگه دارد استفاده کرد از موارد یاد شده برای محکم کردن محل قرار گیری تلویزیون شهری استفاده می شود.

تلویزیون شهری

برای استفاده از این کالا در زمینه تجاری، ممکن است نیاز به احداث و نصب یک مخزن سوخت خارجی در کنار این محصول باشد. پنل ویدئو والها میبایست به گونهای طراحی شود که طیف وسیعی از مخاطبان مانند رهگذرها و عابران و… همچنین BACK PROJECTION ها برای جاسازی درفریمهای ویژه طراحی شدهاند. در پنل ویدیووالها به گونهای طراحی شدهاند، که هرکدام به صورت مجزا و یا هماهنگ با سایر پنلها قابل برنامهریزی باشند. می توانید از یک فروشنده ویدئو وال تقاضا کنید تا تعداد نمایشگر های ورد نیاز را با توجه به اندازه گیری های انجام شده محاسبه کند. لازم به ذکر است که در ساخت و تعمیرات تلویزیون های شهری به مانند تابلوهای روان از ماژول استفاده شده است ودر زمان ایجاد مشکل باید ماژولها را به دست متخصص تعمیرات تلویزیون شهری سپرد تا با خیال راحت این قسمت مهم از تلویزیونهای شهری تعمیر شوند. برای اتصال پاور به ماژول باید از سیم با سطح مقطع 1.5 یا 2 کمک بگیرید تا سیم ها دچار مشکلاتی از جمله داغی نشوند.

شرکت نیرو آفرینان قدر هم محصولات گروه پركینز خود را به دو صورت كوپله شركت نیروآفرینان و یا كوپله فابریک خارجی (شركت های ‪PRAMAC، ELCOSE، AKSA، GTI‫‪ ,FGWILSON) ارائه میکند. بهمین دلیل ماژول های استاتیک STATIC قیمت بالاتری نسبت به ماژول های REFRESH دارند. بر خلاف مانیتورهای معمولی که پورتهای ورودی و خروجی محدودی دارند و دستگاههای کمی را میتوان با فرمت های خاص به آن وصل کرد، مانیتورهای صنعتی اینگونه نیستند. این دو هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند به فرض مثال مدل OUT DOOR ضد آب هست و حتی ضربه نیز به آن راه ندارد. از آن جایی که داخل سالن فاصله افراد از تلویزیون کمتر است رزولوشن تصاویر در تلویزیون شهری Indoor بالاتر بوده و برای داخل سالن مناسب می باشند. ساختار نمایشگرهای داخلی با تلویزیون های فضای باز متفاوت می باشد و قابلیت استفاده در فضاهای باز را به دلایلی همچون شدت نور کمتر ضد آب نبودن جنس بدنه و ماسک ظریف تر را دارا نمی باشد در عوض با توجه به ظرافت ساخت آن در رزولیشن بالاتری تولید میشوند که پر مصرف های تلویزیون های داخل سالن در لیست پایین امده همچنین دات پیچ های با رزولیشن بالا تر و فاصله پیکسلی کمتر به شکل ثبت و سفارش قابل ارائه میباشند .

چون برخی از این تصاویر برای تبلیغات، برخی برای آنالیز دیتا و برخی نیز برای بیزینس خود استفاده میکنند. شما می خواهید مطمئن شوید که پیام خود را در مقابل افراد مناسب دریافت می کنید. این سیستم می تواند در کنار پخش تصاویر زنده ، تصاویر ضبط شده مختلف را نیز پخش نماید . اگر توجه کرده باشید، تلویزیونهای شهری فقط محدود به چهارراههای یا در کنار ورزشگاهها نمیشوند و امکان استفاده از آنها در محیطهای بسته و مکانهای سربسته نیز وجود دارد. مانیتورهای صنعتی برای اینکه بهترین عملکرد را به ما بدهند باید یکسری ویژگی داشته باشند. تلویزیون شهری که به نام های دیگر مانند نمایشگر شهری یا نمایشگر غول پیکر هم خوانده می شود، یک نوع از بیلبورد های تبلیغاتی محسوب می شوند که تصاویری را به صورت فیلم، عکس، صوت و اسلاید به نمایش می گذارند. در مانیتورهای صنعتی متناسب با پروژه میتوان ورودیهای مختلفی را با فرمتهای متفاوت به مانیتور وصل کرد.

جنس برخی از پنلها به گونهای است که بعد از مدت زمانی که تصویر ثابت میماند، یک هاله یا شبح مانندی از نور روی مانیتور تولید خواهد شد. به همین دلیل هزینه نهایی در سیستمهای ویدئو وال کاهش مییابد. در حال حاضر، تابلوهای LED، تابلوهای روان و تلویزیون های شهری به دلیل وزن کم، نصب و نگهداری آسان به طور گسترده در تبلیغات و اطلاع رسانی ها مورد استفاده قرار می گیرند. VARها که با تکنولوژی ویدئو وال کار میکنند، به حداقل یک درک اولیه از تکنولوژی ایجاد شبکه بین چند صفحه نمایش نیاز دارند، چرا که حتی کوچکترین ویدئو وال شامل دو یا چند صفحه دیجیتال است. اکثر نرمافزارهای ویدئو وال امکانات مختلفی برای تنظیم ویژگیهای های ظاهری محتوا شامل مقیاس و ابعاد، بزرگنمایی و برش تصویر دارند. این نمایشگر شامل ۱۶ پنل مستطیلی است. کیفیت تصویر در این حالت مناسب هست و میتوان تصویری یکدستی را انتظار داشت.

با توجه به کاربری خاص ویدئو وال صنعتی که استفاده مداوم و طولانی مدت را میطلبد، مشخصات فنی این دستگاه ها متفاوت بوده و قابلیت های بیشتری را ارائه می دهد. از طرفی از نظر آب و هوایی استاندارد حفاظتی IP، به آنها کمک میکند تا در برابر نفوذ گردوغبار و همچنین نفوذ مایعات عملکرد مناسبی در شرایط سخت و مناطق خاص داشته باشند. برای مثال تابلویی با مشخصات : برد کنترل U60 ، طول ۱۶۰ پیکسل ، ارتفاع ۳۲ پیکسل به صورت بالا تنظیم می گردد.

علائم و نشانههای وجود دارد که در صورت خرابی ماژول تلویزیونهای شهری به شما اطلاع دهد به طور مثال: روشن بودن به صورت مداوم یک ماژول، انتقال ندادن اطلاعات از ماژول اول به ماژول دوم، قسمت کمی از ماژور به صورت مداوم روشن است، خاموش بودن یکی از ماژولها و یا اینکه ناقص نشان دادن تصویر موارد ذکر شده از جمله ایراداتی است که مربوط به قطعه ماژول است و باید در هنگام بروز و آگاهی از آن با تعمیرات تلویزیون شهری تماس گرفته تا برای تعمیر دستگاه مراجعه نمایند. مغز اصلی یا سی پی یو در تعمیرات تابلو روان نقش مهمی را ندارد چراکه در صورت خرابی این قطعه الکترونیکی بهترین روش تعویض این مادربورد است چراکه هم قطعه الکترونیکی بسیار سخت در بازار ایران یافت می شود و هم ارزش تعمیر را نخواهد داشت. نوسانات برق ممکن است برای تمام تجهیزات الکترونیکی و برقی ایجاد شود. در سال ۵۹۲۵ کمیتهی بینالمللی سیستمهای تلویزیونی NTSC یک مجموعه راهنما برای مخابرهی تلویزیون الکترونیکی ارائه داد.

قطعات تابلو روان